iran flag

ردیابی آفلاین چیست؟

4.8/5 - (95 امتیاز)

قبل از اینکه بخواهیم در مورد ردیابی آفلاین توضیح دهیم، ابتدا باید بگوییم ردیابی چیست؟ ردیابی به پروسه‌ای گفته می‌شود که در آن شما با استفاده از دستگاه ردیاب (جی‌پی‌اس)، موقعیت مکانی وسایل نقلیه و اشخاص را مشاهده می‌کنید. دستگاه ردیاب یا همان جی‌پی‌اس یک قطعه سخت‌افزاری می‌باشد که شما می‌توانید روی خودرو، موتور سیکلت، کامیون، تریلی و هر وسیله نقلیه‌ای که قصد ردیابی آن را داشته باشید نصب کنید. همچنین مدل‌هایی وجود دارند که به عنوان ردیاب شخصی شناخته می‌شوند و با هدف‌هایی مانند محافظت از سالمندان، به خصوص سالمندانی که دارای بیماری‌هایی مانند آلزایمر هستند و یا مراقبت از کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه ردیاب توسط ماهواره‌های جی‌پی‌اس (سامانه موقعیت یاب جهانی)، موقعیت مکانی را دریافت و به شما نمایش می‌دهد.

ردیابی چگونه انجام می‌شود؟

دستگاه ردیاب (جی‌‌‌‌‌پی‌اس) با دریافت سیگنال از ماهواره‌های GPS و ارسال داده‌ها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت به سامانه ردیابی می‌تواند موقعیت مکانی خودرو شما را از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت سامانه ردیابی، به شما نمایش دهد و تمامی اطلاعات خودرو اعم از مسیر انتخابی، مسافت طی شده، سرعت خودرو، تاریخچه حرکت و وضعیت ترافیک را در دسترس شما قرار دهد. به همین دلیل می‌توان گفت ردیابی یک پروسه آنلاین و نیازمند به اینترنت می‌باشد. سامانه ردیابی به نرم‌افزاری گرفته می‌شود که شما برای مشاهده موقعیت مکانی جی‌پی‌اس خود از آن استفاده می‌کنید. اما اینجا یک مساله مهم وجود دارد، در صورتی که شما از مسیری عبور کنید که پوشش اینترنت در آن مسیر وجود نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این صورت دستگاه نمی‌تواند داده‌هایی که از ماهواره‌های‌جی‌پی‌اس دریافت کرده است را برای سامانه ردیابی ارسال کند و در این شرایط شما کاملا گزارش‌های این مسیرها را از دست خواهید داد. 

سامانه ردیابی یوفایندر

تصویری از محیط یک سامانه ردیابی، متعلق به سامانه ردیابی یوفایندر

بیشتر بخوانیم: جی‌پی‌اس چیست؟

ردیابی آفلاین چیست؟

با توجه به اینکه دستگاه ردیاب با استفاده از اینترنت داده‌ها را برای سامانه ردیابی ارسال می‌کند، می‌توان گفت ردیابی یک پروسه آنلاین است. اما اگر شما از دستگاه ردیابی استفاده کنید که دارای حافظه داخلی باشد، در صورتی که از مسیرهایی عبور کنید که فاقد پوشش اینترنت بوده و دستگاه به اینترنت دسترسی نداشته باشد، ردیاب داده‌های دریافتی از ماهواره‌های جی‌پی‌اس را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند و به محض دسترسی به اینترنت، شروع به ارسال این داده‌ها به سامانه ردیابی می‌کند. بیشتر دستگاه‌های جی‌پی‌اس که در بازار وجود دارند، فاقد حافظه داخلی هستند. همچنین ردیاب با توجه به مقدار حافظه داخلی، می‌تواند تا چند روز داده‌ها را ذخیره کند و به محض دسترسی به اینترنت، آن‌ها را برای سامانه ردیابی ارسال کند.

چه ردیاب‌هایی قابلیت ردیابی آفلاین را دارند؟

بیشتر ردیاب‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، فاقد حافظه داخلی هستند. یکی از تنها برندهایی که محصولات خود را با حافظه داخلی تولید می کند، برند اروپایی تلتونیکا می‌باشد. محصولات برند تلتونیکا با داشتن حافظه داخلی می‌توانند در زمان قطع شدن اینترنت، تمامی اطلاعات موقعیت مکانی خودرو، از قبیل مسیرهای طی شده، سرعت و تاریخچه حرکت را در حافظه داخلی خود ذخیره کنند و پس از اتصال به اینترنت تمام آن اطلاعات را برای سامانه ردیابی خود ارسال نمایند. 

کلام آخر

دسترسی داشتن به تمامی اطلاعات مکانی خودرو در هر زمانی برای مدیران ناوگان و رانندگان خودروهای شخصی امر مهمی محسوب می‌شود. شما با داشتن یک ردیاب تلتونیکا می‌توانید در هر زمان و مکانی به موقعیت خودرو خود بدون هیچ کمبودی دسترسی داشته باشید.

خرید ردیاب خودرو از یوفایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر