iran flag

ردیاب آهنربایی چیست؟

4.8/5 - (93 امتیاز)

ردیاب‌ آهنربایی یا ردیاب مغناطیسی یک مدل از ردیاب است که بر خلاف ردیاب‌های دیگر نیازی به وصل شدن به منبع تغذیه یا برق خودرو ندارد. این ردیاب‌ به وسیله آهنربایی که دارد در قسمت‌های مختلف خودرو به آسانی وصل می‌شود و تنها کافی است آن را به قسمتی فلزی از خودرو متصل کرد. این مدل از ردیاب‌ها با باتری کار می‌کنند و تا زمانی که شارژ باتری آن‌ها تمام شود فعال می‌مانند. در این مقاله از یوفایندر شما را به صورت کامل با ردیاب آهنربایی آشنا می‌کنیم.

ردیاب آهنربایی کجای خودرو نصب می شود؟

ردیاب‌های آهنربایی را مثل تمام ردیاب‌های دیگر می‌توان در قسمت‌های مختلف خودرو نصب کرد. با توجه به اینکه این ردیاب‌ها با مغناطیس آهنربا به خودرو متصل می‌شوند، باید قسمتی که برای نصب انتخاب می‌کنید فلزی باشد. بهترین مکان برای نصب این ردیاب‌ها زیر خودرو و در قسمت فلزی آن می‌باشد. البته باید توجه داشت که آن را روی اگزوز خودرو نصب نکنید زیرا در این قسمت به دلیل داغ شدن و تکان‌هایی که دارد احتمال جدا شدن ردیاب از خودرو وجود دارد.

بیشتر بخوانیم: ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب آهنربایی

تصویری از ردیاب آهنربایی

چرا نباید از ردیاب آهنربایی استفاده کنیم؟

ردیاب‌های آهنربایی در کنار مزایایی مانند نصب آسان، معایب بسیاری هم دارند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم. معایبی مانند امکان جدا شدن ار خودرو و یا تاثیر منفی قابلیت مغناطیسی آهنربا روی سیگنال‌های جی‌پی‌اس از این موارد هستند.

امکان جدا شدن ردیاب از خودرو

یکی از مزیت‌های ردیاب‌های آهنربایی، نصب آسان آن‌ها می‌باشد. البته این امر جزء معایب نیز حساب می‌شود. زیرا اگر در قسمت‌های بیرونی خودرو نصب شده باشد امکان این وجود دارد که در دست اندازها و یا در سرعت زیاد از ماشین جدا شوند. این ردیاب‌ها در مناطق برفی و بارانی و یا مناطقی که خیلی گرم هستند نیز احتمال دارد از خودرو جدا شوند.

مجهز نبودن به منبع تغذیه

به این دلیل که ردیاب مستقیم به برق خودرو وصل نمی‌شود و توسط باتری کار می‌کند، در صورت اتمام باتری باید آن را از خودرو جدا کنیم و بعد از شارژ مجدد آن را به خودرو وصل کنیم که این مورد یکی از بزرگترین معایب این ردیاب می‌باشد و به همین دلیل امکان استفاده طولانی مدت از این ردیاب‌ها وجود ندارد.

مجهز نبودن به درجه مقامت در برابر ذرات خارجی

این ردیاب‌ها بیشتر در قسمت بیرونی ماشین قرار دارند و به همین دلیل اگر از درجه مقاومت بالایی مانند IP67 برخوردار نباشند به آسانی خراب می‌شوند و طول عمر کوتاهی دارند. گرد و غبارها، نمک جاده و یخ باعث عدم چسبندگی ردیاب می‌شود و همچنین برخورد دستگاه با آب می‌تواند باعث خرابی آن شود.

جاسوسی با ردیاب آهنربایی

به دلیل نصب آسان این ردیاب می‌توان آن را برای مطلع شدن از رفت و آمد یک فرد خاص بدون داشتن اجازه از آن شخص استفاده کرد و به همین دلیل جزو ردیاب‌هایی قرار می‌گیرد که برای اقداماتی مانند جاسوسی استفاده می‌شوند. 

سوالات شما در مورد ردیاب آهنربایی

آیا گذاشتن ردیاب آهنربایی روی خودرو دیگران جرم است؟

بله. اگر فرد متوجه نصب ردیاب شود می‌تواند شکایت کند و این مساله پیگرد قانونی دارد.

آیا آهنرباها در سرما قدرت خود را از دست می دهند؟

بله. آهنرباها با تغییرات دمایی خاص، مقاومت خود را از دست می دهند.

دقت این ردیاب ها چقدر است؟

خاصیت مغناطیسی بودن آهنربا روی سیگنال های دریافتی از ماهواره های جی پی اس تاثیرگذار است و این مورد به صورت مستقیم روی کیفیت این ردیاب ها اثر می گذارد.

کلام آخر

ردیاب‌های آهنربایی یا مغناطیسی مدل هایی هستند که توسط آهنربا به خودرو متصل می شوند. با اینکه نصب آسانی دارند اما معایب آنها بی‌شمار است. یکی از معایب بزرگ این ردیاب‌ها این است که به دلیل وصل نبودن به منبع تغذیه بعد از تمام شدن باتری خاموش می‌شوند و تا شارژ مجدد دیگر نمی‌توانند موقعیت خودرو شما را نمایش دهند. همچنین اگر در مورد ردیاب آهنربایی سوالی دارید، می توانید زیر همین پست با ما مطرح کنید. با افتخار پاسخ شما را می دهیم.

خرید ردیاب خودرو از یوفایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر