iran flag

ردیاب شخصی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

4.9/5 - (67 امتیاز)

ردیاب شخصی چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید شما با شنیدن واژه ردیاب شخصی (یا همان جی‌پی‌اس شخصی) ، تصور کنید این دستگاه برای نقض حریم خصوصی دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اگر چنین فکری به ذهنتان میرسد باید بگوییم که اینطور نیست و این مدل از جی‌پی‌اس کاربردهای بسیار زیادی دارد. استفاده از ردیاب‌های شخصی امروزه کاربردهایی از قبیل محافظت از کودکان، سالمندان، بیماران آلزایمری، حیوانات خانگی و کارمندان سازمان‌ها دارد. شما می‌توانید با یک جی‌پی‌اس شخصی از افراد خانواده خود که دارای مشکلات جسمی هستند محافظت کنید. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای ردیاب شخصی، با یوفایندر همراه باشید.

ردیاب چیست؟

ردیاب یا جی‌پی‌اس دستگاه نسبتا کوچکی است که با دریافت سیگنال از ماهواره‌های GPS و ارسال داده‌ها از طریق اینترنت به سامانه‌های ردیابی مربوط به خود، می‌تواند موقعیت مکانی را برای افراد از طریق صفحه وب یا اپلیکیشن به نمایش بگذارد. ردیاب‌ها انواع مختلفی مانند ردیاب خودرو، ردیاب موتور سیکلت و ردیاب شخصی دارند. امروزه با استفاده از ردیاب در زمینه‌های مختلف می‌توان گفت سطح امنیت افزایش پیدا کرده است. 

دستگاه های ردیاب

تصویری از مدل های مختلف دستگاه ردیاب

ردیاب شخصی چیست؟

هر نوع از دستگاه ردیاب که با هدف ردیابی افراد مورد استفاده قرار بگیرد را ردیاب شخصی می‌نامند. معمولا این نوع از جی‌پی‌اس‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر هستند تا به راحتی توسط افراد حمل شوند. همچنین به مواردی مانند باتری مجهز هستند تا بتوانند ساعت‌های زیادی را فعال بمانند. این ردیاب‌ها هم مانند تمام ردیاب‌های دیگر، با دریافت سیگنال از ماهواره‌های GPS می‌توانند موقعیت افراد را تشخیص داده و توسط سامانه ردیابی به اشخاصی که با آن سامانه دسترسی دارند نمایش دهند. همچنین این دستگاه‌ها قابلیت‌های خاص دیگری مانند برقراری تماس با افراد تعریف شده در شرایط اضطراری، تشخیص سقوط فرد و همچنین تعریف حصار جغرافیایی (جئوفنس) دارند. هدف از استفاده این دستگاه‌ها افزایش امنیت برای افراد آسیب پذیر خانواده و یا اطمینان حاصل کردن از امنیت آن‌ها می‌باشد. شما با داشتن یک جی‌پی‌اس شخصی می‌توانید در هر زمانی از موقعیت آنها با خبر باشید و یا آن‌ها در شرایط خاص و اضطراری، فورا به شما اطلاع دهند.

بیشتر بخوانیم: ردیاب خودرو چیست؟

کاربردهای جی‌پی‌اس شخصی

جی‌پی‌اس‌های شخصی در زمینه‌های مختلف اعم از ردیابی کودکان و نوجوانان، افراد سالمند و بیماران آلزایمری و کارکنان سازمان‌ها قابل استفاده می‌باشد. این نوع از جی‌پی‌اس‌ها استفاده گسترده‌ای دارند که در ادامه شما را به صورت دقیق‌تر با کاربرد‌های آن آشنا می‌کنیم:

ردیابی کودکان و نوجوانان

این دستگاه یکی از بهترین اقدامات برای افزایش امنیتی کودکانی است که دارای مشکلات جسمانی هستند و یا برای زمانی که پدر و مادرها به خاطر مشغله کاری نتوانند فرزندان خود را در مسیرهای مدرسه و خانه همراهی کنند. داشتن ردیاب همراه کودکان و نوجوانان این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد تا بتوانند در هر زمانی از موقعیت مکانی فرزندان خود با خبر باشند و یا حتی فرزندان بتوانند در صورتی که با مشکلی مواجه شدند، در عرض کمتر از چند ثانیه و تنها با فشردن یک دکمه، به والدین خوب اطلاع داده و درخواست کمک کنند.

ردیابی کودکان با ردیاب شخصی

از ردیاب شخصی برای ردیابی کودکان استفاده می‌شود.

ردیابی سالمندان و آلزایمری‌ها

استفاده از ردیاب برای افراد سالمند و کسانی که به بیماری‌هایی مانند آلزایمر مبتلا هستند، یک مزیت محسوب می‌شود. پدر و مادرهای مسن و افراد آلزایمری با داشتن ردیاب امنیت بالاتری پیدا می‌کنند و درصد گم شدن آنها کاهش پیدا می‌کند. اگر شما در خانواده یک فرد مسن یا یک بیمار مبتلا به آلزایمر دارید می‌توانید، با خرید یک ردیاب شخصی امنیت خاطر بیشتری را برای آن فرد و خودتان به ارمغان بیاورید.

استفاده از ردیاب شخصی برای ردیابی سالمندان

استفاده از جی پی اس شخصی برای ردیابی سالمندان

استفاده‌های سازمانی

در سازمان‌ها برای اینکه کارفرمایان بتوانند نیروهای کارآمدتری داشته باشند باید به صورت غیرمستقیم بر روی کارکنان نظارت داشته باشند، مخصوصا زمان‌هایی که کارمندان در شرکت حضور ندارند و یا به ماموریت خارج از سازمان رفته‌اند. با داشتن ردیاب پرسنلی مدیران می‌توانند کارمندان خود را در هر موقعیتی زیر نظر داشته و بهره وری سازمان خود را افزایش دهند.

ویژگی‌های یک جی‌پی‌اس شخصی مناسب

امروزه ردیاب‌های زیادی در بازار موجود می‌باشد، اما به دلیل اینکه شما ردیاب را برای مهم‌ترین اشخاص زندگیتان تهیه می‌کنید، باید قبل از خرید تمام ویژگی‌های ردیاب را بررسی نمایید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. ما در یوفایندر سعی داریم شما را با بهترین ویژگی‌های یک جی‌پی‌اس شخصی آشنا کنیم:

  • بهتر است ردیاب ابعاد سبکی داشته باشد تا به راحتی قابل حمل باشد.
  • قابلیت‌هایی مانند هشدار در صورت سقوط فرد را در نظر بگیرید.
  • داشتن باتری مناسب با ظرفیت بالا برای یک جی‌پی‌اس شخصی بسیار مهم است و باعث می‌شود دستگاه مدت زمان بیشتری بتواند فعال بماند.
  • ردیاب باید بتواند در مواقع اضطراری تماس بگیرد و پیامک ارسال کند. بعضی از مدل‌ها دارای چند دکمه هستند که می‌توانید برای هر کدام از دکمه‌ها یک قابلیت خاص تعریف کنید که برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار بگیرند.
  • داشتن قابلیتی مانند جئوفنس (حصار جغرافیایی) به شما این امکان را می‌دهد محدوده‌های خاصی را مشخص کنید و در صورت وارد شدن و یا خارج شدن شخص از آن محدوده‌ها، هشدارهای لازم را دریافت نمایید.
  • و هر نوع امکاناتی که بتواند در مواقع اضطراری به شما کمک کند.

خرید ردیاب شخصی از یوفایندر

یوفایندر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سرویس دهنده‌های حوزه ردیابی، به جی‌پی‌اس‌های شخصی هم خدمات ارائه می‌دهد. همچنین در صورتی که قصد خرید ردیاب شخصی را داشته باشید، ما در یوفایندر بهترین مدل‌ها از حرفه‌ای‌ترین برندها مانند تلتونیکا را برای شما فراهم کرده‌ایم که می‌توانید در بخش ردیاب شخصی مشاهده نمایید.

کلام آخر

بالا بردن امنیت خانواده برای تمام افراد یک موضوع مهم محسوب می‌شود. جی‌پی‌اس شخصی شخصی برای کودکان و افراد سالخورده می‌تواند خطرات احتمالی مثل گم شدن آنها را کاهش دهد. همچنین سازمان‌ها از این مدل جی‌پی‌اس برای مدیریت بهتر کارمندان خود استفاده می‌کنند.

خرید ردیاب خودرو از یوفایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر