iran flag

هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل و راهکارهای پیشگیری از آن

4.5/5 - (4 امتیاز)

تصادفات ناوگان حمل و نقل؛ مشکلی هزینه‌بردار برای سازمان‌ها

ایمنی کارمندان و مدیران در هر سازمان و شرکتی اهمیت بسیار زیادی دارد. در تمام ادارات و سازمان‌ها بخش حمل و نقل نقش بسیار مهمی را در تامین ایمنی کارمندان و مدیران ایفا می‌کنند. از سوی دیگر تصادفات خودروهای ناوگان حمل‌ونقل صنعتی به‌دلیل حمل مواداولیه و محصولات نهایی هزینه‌های مالی فراوانی برای صنایع دارد. می‌توان گفت که رانندگان ناوگان حمل و نقل، هم می‌توانند نقشی اساسی در بروز تصادفات داشته باشند و هم در صورت آموزش مناسب می‌توانند مهم‌ترین عامل برای کاهش این تصادفات باشند. با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل و میزان هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل بپردازیم.

 خرید ردیاب خودرو و رصد رانندگان، هزینه ها را کاهش میدهد!

میزان آسیب‌پذیری رانندگان ناوگان‌های حمل‌ونقل در تصادفات

تصادفات ناوگان حمل و نقل نه‌تنها هزینه مالی به بار می‌آورند، بلکه باعث آسیب‌های روحی به آسیب‌دیده‌ها و خانواده کشته‌شدگان می‌شوند. باید بدانید که بیشتر رانندگان در طول یک سال حدود 20 هزار تا 25 هزار کیلومتر رانندگی می‌کنند. به این ترتیب، قطعا حداقل باید چند درصد را برای احتمال بروز تصادفات در نظر گرفت. در مقابل، رانندگان ناوگان‌های حمل و نقل که در طول سال حدود 32 هزار تا 40 هزار کیلومتر رانندگی می‌کنند، بیشتر در معرض خطر تصادفات و هزینه‌های به بار آمده بعد از آن قرار دارند.

مهم‌ترین دغدغه مدیران بخش حمل و نقل، تصادفات رانندگان و هزینه‌های جانی و مالی آن هستند. از این رو مدیران بخش حمل و نقل در هر اداره یا سازمان، تاکید بسیار زیادی بر نکات ایمنی و آموزش رانندگان دارند. از همین رو این مدیران همیشه به دنبال روش‌هایی برای کاهش احتمال و میزان هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل هستند. به این ترتیب می‌توانند امنیت جان و مال رانندگان و سرنشینان را تامین کنند.

هزینه‌هایی که برای تصاد‌فات ناو‌گان حمل و نقل پرداخت می‌شوند.

در تصادفات ناوگان‌های حمل و نقل، بیشترین آسیب را رانندگان می‌بینند. چرا که هم ممکن است از نظر جسمی آسیب دیده و مجبور هستند که هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند. حتی این امکان وجود دارد که تصادف به قیمت جان آن‌ها تمام شود. به طور کلی هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل می‌تواند بسیار بالا باشد و خسارات زیادی به افراد و سازمان‌ها وارد کند. در مجموع، هزینه این تصادفات با توجه به نرخ تورم، افزایش پیدا خواهد کرد.

تصادف اتوبوس با ماشین سواری

هزینه‌هایی که یک سازمان برای تصادفات ناوگان حمل و نقل خود بپردازد، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعمیر یا تعویض خودروهای تصادفی
  • کاهش بهره‌وری و هزینه کردن برای جبران خسارات مالی وارد شده
  • از دست دادن فرصت‌های به دست آوردن سود
  • پرداخت بدهی‌ها به واسطه‌ها و اشخاص ثالث

در صورت داشتن آگاهی از میزان هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل باعث می‌شود تا مدیران بخش حمل و نقل هوشمندانه‌تر عمل کنند. به این ترتیب می‌توانند اقدامات لازم را برای افزایش ایمنی رانندگان و ناوگان‌های حمل و نقل انجام دهند.

اقدامات لازم برای کاهش هزینه تصاد‌فات ناو‌گان حمل و نقل

طبیعتا نمی‌توان از تمام تصادفات جلوگیری کرد؛ اما امکان کاهش میزان آن وجود دارد. گاهی رانندگان قربانی شرایط محیطی می‌شوند؛ به این معنی که آن‌ها مقصر نیستند و فقط در زمان اشتباه، در مکان اشتباه قرار می‌گیرند. با این حال مدیران بخش حمل و نقل می‌توانند با انجام اقداماتی میزان این تصادفات را کاهش دهند. مدیران در زمان استخدام رانندگان باید توجه داشته باشند که شخصیت هر فرد در نوع رانندگی او تاثیر می‌گذارد.

در واقع بسیاری از افراد بر اساس سبک زندگی خود رانندگی می‌کنند. معمولا افرادی که شخصیت خشن، پرخاشگر و خودرای دارند، در حین رانندگی این ویژگی‌ها را بروز می‌دهند. از همین رو میزان تصادفات افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه چنین ویژگی‌های شخصیتی در بیشتر افراد جامعه وجود دارد. باید بدانید که رانندگان تازه‌کار معمولا بیشتر از سایر رانندگان در معرض خطر تصادف قرار دارند. این می‌تواند به دلیل اشتیاق رانندگان تازه‌کار به رانندگی حرفه‌ای بوده یا تنها بی‌تجربگی آن‌ها باشد.

به طور کلی احتمال تصادف رانندگان در یک سال و نیم اول رانندگی خود بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است. از همین رو مدیران بخش حمل و نقل باید مقرراتی را برای استخدام راننده‌ها تعیین کنند. حتما در این مقررات باید ذکر شود که یکی از مهم‌ترین قوانین برای استخدام، رانندگی اصولی و ایمن است. به این ترتیب می‌توان از اصولی رانندگی کردن رانندگان استخدام شده مطمئن شد. برای اطمینان از اصولی رانندگی کردن رانندگان حتما باید آن‌ها را با ارائه مثال‌های بارز با خطرات رانندگی غیر اصولی آشنا کنند. همچنین مدیران می‌توانند دوره‌های آموزش ایمنی در حین رانندگی برگزار کرده و به هر راننده‌ای که طبق اصول و به شکل استاندارد رانندگی کند، جایزه بدهند.

افزایش ایمنی رانندگان ناوگان حمل و نقل در برابر تصادفات

بسیاری از رانندگان سطح توانایی خود را بالاتر از حد معمول می‌دانند. مدیران برای کاهش احتمال و هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل بهتر است که عملکرد رانندگان را زیر نظر داشته باشند. به این ترتیب میزان هزینه برای حق بیمه کاهش پیدا کرده و با استفاده از اطلاعات به دست آمده می‌توان نکات لازم را به رانندگان آموزش داد.

به عنوان مثال ممکن است که مدیر متوجه شود بیشتر تصادفات برخورد از پست سر بوده‌اند. این امکان وجود دارد که حواس راننده پرت بوده یا در حال انجام چند کار دیگر هم‌زمان با رانندگی بوده است. در چنین شرایطی مدیران باید به رانندگان خطرات احتمالی عدم مرکز و پرتی حواس در حین رانندگی را آموزش دهند. به مرور زمان با زیر نظر گرفتن عملکرد رانندگان و آموزش نکات لازم به آن‌ها، می‌توان مهارت رانندگان را در شغل خود افزایش داد.

تصادف دو ماشین سواری

با آموزش رانندگان، میزان تصادفات ناوگان حمل و نقل را کاهش دهید

وقتی صحبت از تصادفات می‌شود، اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند، هزینه مالی و خسارات‌های فیزیکی وارد شده است. با این حال هزینه تصادفات ناوگان حمل و نقل تنها شامل موارد مالی نمی‌شود، بلکه خسارات جانی نیز جزو آن به شمار می‌روند. برای کاهش این هزینه‌ها و به طور کلی کاهش احتمال بروز تصادفات، مدیران بخش حمل و نقل باید حتما قوانین مشخصی را برای استخدام رانندگان در نظر بگیرند. به این ترتیب امنیت ناوگان‌های حمل و نقل به‌خوبی تامین خواهد شد.

منابع استفاده شده:

www.verizonconnect.com

خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر