iran flag

چطور بفهمیم خودرو جی پی اس دارد؟

4.5/5 - (22 امتیاز)

چرا ممکن است به خودروی شما جی پی اس متصل شده باشد؟

دلایل زیادی وجود دارند که چرا یک دستگاه ردیاب باید به خودروی شما متصل شده باشد. این می‌تواند مربوط به عدم اعتماد طرف مقابل شما در رابطه مربوط باشد. یا اینکه یک پدر یا مادر می‌خواهد فرزند خود را کنترل کند و متوجه شود که کجا می‌رود و در برخی مواقع نیز ممکن است مربوط به خصومت‌های شخصی شود.

چطور بفهمیم جی پی اس به خودرو متصل است؟

جی پی اس یا ردیاب می‌تواند در هر بخشی از خودرو نصب شود و موقعیت دقیق آن را گزارش کند. در نتیجه، ممکن است افرادی که قصد ردیابی خودرو شخص دیگری را دارند، این ردیاب‌ها را به خودرو متصل کنند. راهکارهای مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید این موضوع را در مورد خودروی خود بررسی کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی زیر خودرو، بدنه خودرو، سیم‌کشی داخل موتور و داخل کابین اشاره کرد. برای پاسخ به سوال “چطور بفهمیم خودرو جی پی اس دارد“، در این مطلب از یوفایندر ما را همراهی کنید.

اگر در مورد عملکرد ردیاب و همچنین انواع مختلف ردیاب خودرو سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “ردیاب خودرو چیست” را مطالعه بفرمایید.

یک ردیاب بسته به نوع خود می‌تواند دسترسی‌های مختلفی را ارائه دهد. برخی از ردیاب‌ها تنها موقعیت خودرو را اعلام می‌کنند. این در حالی است که برخی ردیاب‌های دیگر می‌توانند به سیم‌کشی خودرو متصل شوند و جریان پمپ بنزین آن را نیز کنترل کنند. به طور کلی، ردیاب‌های امروزی را می‌توان از سه روش وب‌سایت، برنامه مخصوص و سیستم پیامکی کنترل کرد و به اطلاعات و تنظیمات آن‌ها دسترسی داشت.

پنج راهکار که باعث پیدا شدن محل جی پی اس در خودرو می‌شوند

اگر قصد دارید خودروی خود را برای وجود ردیاب بررسی کنید، توصیه می‌کنیم 5 موردی را که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا در خودروی شما جی پی اس وجود دارد یا خیر.

بررسی بخش‌های خارجی خودرو

ساده‌ترین و مهم‌ترین بخشی که باید برای بررسی وجود ردیاب در خودروی خود بررسی کنید، بررسی بخش‌های خارجی خودرو است. بسیاری از جی‌پی‌اس‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند، از نوع مغناطیسی هستند و به راحتی می‌توانند به بدنه خودروی شما بچسبند. برای بررسی وجود چنین ردیاب‌هایی در خودروی خود، با کمک چراغ قوه و آینه، بخش‌های مختلف بدنه و حتی پشت چرخ‌ها را نیز بررسی کنید.

داخل کابین و زیر داشبورد

اگر فرد به داخل خودروی شما دسترسی داشته باشد، قطعا این فضا و معمولا زیر داشبورد را برای نصب جی‌پی‌اس انتخاب می‌کند. برای بررسی این موضوع می‌توانید با کمک چراغ قوه و آینه، سیم‌کشی زیر داشبورد را بررسی کنید و به دنبال هرگونه دستگاه شبیه جی‌پی‌اس در خودروی خود باشید. این احتمال وجود دارد که برخی از این دستگاه‌ها به سیم‌کشی خودرو برای کنترل وضعیت آن متصل شده باشند.

با کمک آشکارکننده سیگنال متوجه می‌شوید که خودرو جی پی اس دارد یا خیر

دستگاه‌هایی با عنوان آشکارکننده سیگنال وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید وجود هرگونه جی‌پی‌اس را در خودروی خود بررسی کنید. این دستگاه‌ها با توجه به مدل خود می‌توانند قیمت نسبتا مناسبی داشته باشند. نکته مهم درباره این دستگاه این است که تنها زمانی که دستگاه جی‌پی‌اس خودرو در حال فرستادن سیگنال باشد، این دستگاه می‌تواند آن را شناسایی کند.

جاساز کردن جی پی اس

از متخصصین برای بررسی وجود جی پی اس در خودرو کمک بگیرید

یکی از دیگر راهکارها برای اینکه بفهمیم خودرو جی‌پی‌اس دارد یا خیر، مشورت گرفتن از افراد متخصص در این زمینه است. این افراد به خوبی می‌دانند که بهترین فضا برای نصب جی‌پی‌اس کجاست و به راحتی می‌توانند در صورت وجود این دستگاه در خودروی شما، آن را شناسایی کنند.

ممکن است جی پی اس در زیر خودرو قرار داشته باشد

در برخی مواقع این احتمال وجود دارد که دستگاه جی پی اس در زیر خودروی شما قرار گرفته باشد. برای بررسی این موضوع نیاز دارید که خودروی خود را روی چال ببرید و با کمک چراغ قوه و آینه، تمام بخش‌های زیر خودرو را بررسی کنید.

در مقاله “GPS چیست” به صورت کامل این سیستم را به شما معرفی کرده‌ایم.

جمع بندی

شما می‌توانید با بررسی زیر ماشین، بدنه آن، داخل خودرو و حتی در برخی مواقع داخل موتور، وجود جی پی اس را در خودرو بررسی کنید. اگر نیاز به خرید این دستگاه‌های ردیاب را دارید، ما در یوفایندر انواع مدل‌های جی‌پی‌اس را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهیم. برای این منظور، تنها کافی است وارد بخش محصولات سایت ما شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

منابع:

  1. https://getjerry.com
  2. https://www.yourmechanic.com

خرید ردیاب خودرو

سوالات متداول

آیا جی پی اس می‌تواند موقعیت خودرو را به صورت لایو گزارش کند؟

این موضوع بستگی به مدل جی پی اس دارد. در برخی مدل‌ها، شما از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن موبایل می‌تواند دسترسی کامل به موقعیت لایو جی پی اس داشته باشید.

بله. همان‌طور که گفته شد، برخی جی پی اس‌ها امکان اتصال به سیم‌کشی خودرو و کنترل جریان پمپ بنزین آن را دارند. همچنین برخی مدل‌ها می‌توانند میزان بنزین و روشن یا خاموش بودن خودرو را نیز گزارش کنند.

بله. در برخی مواقع این امکان وجود دارد که دستگاه جی پی اس، در داخل خودرو بین پوسته سقف و نمد آن قرار بگیرد. این بیشتر برای مواقعی است که فرد بدون استرس می‌تواند به داخل خودروی شما دسترسی کامل داشته باشد. در غیر این صورت، انجام آن بسیار زمان‌بر خواهد بود و کمتر کسی به سراغ نصب جی پی اس در این مکان می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر