iran flag

راهکارهای تله ماتیک برای کاهش مصرف سوخت

امتیاز دهید

راهکارهای تله ماتیک؛ نقش‌آفرینی فناوری برای کاهش مصرف سوخت در سال‌های اخیر و به‌ویژه در طول همه‌گیری کرونا، ناوگان‌های حمل‌ونقل با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. اختلالات زنجیره تامین بر مشاغل در سراسر ایالات متحده تاثیر گذاشته است و از سوی دیگر، هزینه سوخت نیز در حال افزایش است. بر اساس سند چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی مربوط به اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2022 قیمت سوخت در پمپ‌بنزین‌ها به طور متوسط به هر گالن 3.71 دلار افزایش پیدا کند. این در حالی است که در سال 2021 قیمت هر گالن بنزین در بازار جهانی معادل با 3.00 دلار بود. همچنین انتظار می‌رود در سال 2022 قیمت گازوئیل در بزرگراه‌ها نیز افزایش پیدا کند و به میانگین هر گالن 4.04 دلار برسد.

از این‌رو، ضروری است که مالکان، اپراتورها و مدیران ناوگان برای صرفه‌جویی در هزینه و افزایش بهره‌وری ناوگان خود چه برای سال 2022 و چه پس از آن، در پی یافتن راه‌های مناسبی باشند. فناوری می‌تواند با تجزیه و تحلیل رفتار رانندگان، ارائه گزینه‌های مختلف برای تجهیز ناوگان، مسیرها و همینطور تعمیر و نگهداری، به کمک نیازهای امروز حمل‌ونقل بیاید. فناوری نوین همچنین از قابلیت پیشنهاد راهکارهایی برای بهره‌وری بلندمدت نیز برخوردار است که این امر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند.

نحوه استفاده از راهکارهای تله ماتیک برای کاهش مصرف سوخت

فن‌آوری مدیریت ناوگان می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا عوامل کلیدی موثر بر عملیات، از جمله مصرف سوخت را مورد بررسی قرار دهند. بررسی اطلاعات جی‌پی‌اس و مصرف سوخت، ناوگان را قادر می‌سازد تا برای بهبود کارایی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، الگوهایی را شناسایی کنند.

در ادامه برخی از مواردی آورده شده‌اند که ناوگان با بهره‌گیری از فناوری می‌تواند بر آنها نظارت داشته باشد:

  • یکپارچه‌سازی کارت سوخت: می‌توانید با ادغام تراکنش‌های مربوط به کارت سوخت، ابزارهای گزارش‌دهی قدرتمند و داده‌های سوخت به‌صورت بلادرنگ، هزینه‌های کارت سوخت را کنترل کنید.
  • بررسی داده‌های موجود در گزارش کارت سوخت: می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های کارت سوخت توسط وسیله نقلیه را مشاهده کنید تا بر هزینه‌های سوخت و مقایسه خرید سوخت در بین وسایل نقلیه، نظارت بهتری داشته باشید
  • جلوگیری از دزدی بنزین و سوءاستفاده از کارت: با مشاهده نکات کلیدی در کارت سوخت که نشان می‌دهند میزان خرید سوخت از ظرفیت باک خودرو بیشتر بوده، یا شناسایی زمانی که وسیله نقلیه هنگام خرید سوخت در پمپ‌بنزین نبوده است، می‌توانید به‌راحتی موارد سوءاستفاده از کارت سوخت را شناسایی کنید.
  • نظارت بر میزان مصرف سوخت: می‌توانید برای هر وسیله نقلیه موجود در ناوگان، میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن و مصرف سوخت آن را پایش کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید ضمن کاهش اثرات زیست‌محیطی، میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت را افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از جی پی اس مقاله “GPS چیست؟” را مطالعه نمایید.

تله ماتیک

امکان پایش سایر عوامل موثر بر مصرف سوخت

فن‌آوری مدیریت ناوگان در مورد نحوه رانندگی و عملکرد خودرو که می‌توانند ارتباط مستقیمی با بهره‌وری سوخت داشته باشند، اطلاعاتی ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب می‌توان از این راهکارهای تله‌ماتیک برای هدایت بهتر ناوگان و کاهش مصرف سوخت استفاده کرد.

برخی از عوامل موثر بر مصرف سوخت که با راهکارهای تله ماتیک قابل نظارت می‌شوند عبارتند از:

  • سرعت: هرچه راننده با سرعت بیشتری حرکت کند، هزینه هر لیتر بنزین برای آن خودرو بالاتر می‌رود. می‌توانید ببینید که آیا رانندگان از محدودیت‌های سرعت مقررشده تجاوز می‌کنند یا نه. سپس قادر خواهید بود از این اطلاعات به عنوان بخشی از برنامه جامع آموزش به رانندگان استفاده کنید.
  • زمان بیکاری: عدم حرکت در زمانی که خودرو روشن است، باعث هدر رفتن سوخت می‌شود. زمانی که کامیون روشن برای مدت‌زمانی طولانی بدون حرکت باقی می‌ماند، یک پیام دریافت می‌کنید و از این اطلاعات برای ترغیب رانندگان برای کاهش زمان‌های بیکاری بهره می‌گیرید.
  • مسیریابی: استفاده از مسیرهای کوتاه‌تر باعث افزایش بهره‌وری سوخت می‌شود. مدیران ناوگان می‌توانند الگوهای ترافیک را کنترل کنند تا مستقیم‌ترین مسیر را به رانندگان اعلام کنند. حالت دیگر این است که می‌توان نزدیک‌ترین راننده را برای انجام یک کار خاص اعزام کرد.
  • تعمیر و نگهداری: تعمیر و نگهداری در فواصل منظم می‌تواند هزینه سوخت را در طول زمان کاهش دهد. در صورتی که براساس هریک از معیارهایی از قبیل تاریخ، مسافت پیموده‌شده یا سایر عوامل، زمان تعمیر و نگهداری فرا رسیده باشد، شما یک پیام دریافت می‌کنید.

تله ماتیک نظارت بر مصرف سوخت را آسان می‌کند.

فناوری تله ماتیک به شما امکان می‌دهد تا بر اساس زمان یا مسافت پیموده‌ شده خودرو، پیام هشدار دریافت کنید. از آنجایی که تله ماتیک به موتورهای وسایل نقلیه ناوگان نیز متصل می‌شود، می‌تواند در صورت بروز مشکل، به‌شما هشدار دهد. این امر به کاهش فرسایش و استهلاک که می‌تواند باعث مصرف بیش‌ازحد سوخت شود نیز کمک می‌کند.

منابع استفاده شده:

Verizonconnect

خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر