iran flag

کاربرد ردیاب در صنعت بتن و بهترین ردیاب برای تراک میکسر

4.5/5 - (77 امتیاز)

امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت بتن، مدیران کارخانه‌های بتن برای نظارت بیشتر بر ماشین‌آلات خود، رو به جی‌پی‌اس‌ها آورده‌اند. جی‌پی‌اس‌ها به حل مشکلات زیادی از صنعت بتن کمک کرده اند. اگر شما هم در این صنعت فعالیت می‌کنید، باید بدانید استفاده از ردیاب در صنعت بتن مزایای زیادی برای شما دارد. ما در این مقاله از یوفایندر، کاربرد ردیاب در صنعت بتن را به شما توضیح می‌دهیم و همچنین در پایان بهترین ردیاب تراک میکسر را به شما معرفی می‌کنیم.

دغدغه‌های صنعت بتن

بتن آماده بعد از آب پر‌مصرف‌ترین ماده در جهان می‌باشد و می‌توان گفت ساخت و ساز بدون وجود بتن قابل تصور هم نیست. کارخانه‌های تولید بتن آماده دغدغه‌های مختلفی دارند که بسیاری از آن‌ها را فناوری جی‌پی‌اس حل کرده است. ما در ادامه این مشکلات را توضیح داده و همچنین می‌گوییم جی‌پی‌اس چگونه به حل این مشکلات کمک می‌کند.

دیر رسیدن تراک میکسر به پروژه

بتن آماده یک محصول فاسد شدنی است و بعد از تولید باید خیلی سریع برای بتن‌ریزی به محل پروژه برسد. بازه زمانی که متخصصان حوزه بتن مشخص کرده‌اند، مدت زمان ۴۵ تا ۹۰ دقیقه می‌باشد و بتن آماده بعد از این مدت شروع به افت کیفیت شدید می‌کند، به همین دلیل دیر رسیدن تراک میکسرهای حمل بتن آماده می تواند مشکلات زیادی را برای کارخانه‌های تولید کننده بتن آماده ایجاد کند. با استفاده از جی‌پی‌اس شما می‌توانید فاصله رسیدن به پروژه را مشخص کنید، مسیرهای رسیدن به پروژه را بررسی کنید و بهترین مسیر را انتخاب کنید. همچنین با قابلیت جئوفنس، می‌توانید یک حصار جغرافیایی در محدوده پروژه ایجاد کنید تا به محض رسیدن تراک میکسر به محل پروژه و همچنین خروج تراک میکسر از آن محل مطلع شوید.

مدیریت پروژه با جئوفنس

مشخص کردن پروژه‌ها با جئوفنس و مطلع شدن از ورود و خروج خودرو‌ها به پروژه

مدیریت ساده‌تر پروژه‌ها

امکان دارد در طول روز در حال بتن ریزی چندین پروژه متفاوت در چند منطقه مختلف باشید، با استفاده از جی‌پی‌اس می‌توانید روی حرکت ناوگان خود مدیریت داشته باشید. می‌توانید به صورت زنده مشاهده کنید هر خودرو از چه مسیری برای رسیدن به پروژه استفاده می‌کند و یا در چه مسیرهایی توقف می کند؟ مشاهده موقعیت مکانی به صورت زنده به شما کمک می‌کند بهتر ناوگان خود را مدیریت و هدایت کنید.

مدیریت جرایم رانندگی

با استفاده از جی‌پی‌اس شما سرعت حرکت تراک‌میکسر‌ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید ببینید هر کدام از تراک‌میکسر‌ها در طول مسیر با چه سرعتی حرکت می‌کنند؟ در چه قسمت‌هایی از مسیر با سرعت کمتر و در چه قسمت‌هایی از مسیر با سرعت بیشتری حرکت کرده‌اند؟ در چه قسمت‌هایی از مسیر با سرعت غیر‌مجاز رانندگی کرده‌اند؟ البته در سیستم مدیریت ناوگان یوفایندر، شما به تاریخچه حرکت خودروها همراه با سرعت آن‌ها در هر مسیر هم دسترسی دارید. همچنین یک سیستم مدیریت جریمه حرفه ای در اختیار شما است که می توانید جریمه ها را در آن وارد و مدیریت نمایید. 

کاربرد ردیاب در صنعت بتن، مشاهده سرعت حرکت میکسر

مشاهده سرعت حرکت تراک‌میکسر به صورت زنده و مشخص بودن مجاز یا غیر‌مجاز بودن سرعت

ردیاب چیست؟

ردیاب یا همان جی‌پی‌اس، دستگاه کوچکی است که روی خودرو نصب می‌شود و با دریافت سیگنال از ماهواره‌های GPS و ارسال به سامانه‌های ردیابی از طریق اینترنت موقعیت مکانی ماشین آلات را به نمایش می‌گذارد، تا شما بتوانید به آسانی بر روی عملکرد ماشین آلات خود نظارت داشته باشید. شما می توانید موقعیت مکانی تمام خودروهای خود مانند تراک میکسرهای حمل بتن و یا پمپ های بتن‌ریزی را روی نقشه و به صورت زنده مشاهده نمایید. همچنین علاوه بر نمایش موقعیت، شما امکانات دیگری مانند مشاهده تاریخچه حرکت ماشین آلات، میزان مسافت طی شده و حتی سرعت حرکت خودروها را مشاهده کنید.

چگونه ردیاب موقعیت دقیق تراک میکسر را نشان می‌دهد؟

ردیاب‌ها سیگنال‌هایی را از ماهواره‌های جی‌پی‌اس‌ دریافت می‌کنند و داده‌ها را از طریق اینترنت برای سامانه‌های ردیابی ارسال می‌کنند. سامانه‌های ردیابی موقعیت مکانی را دریافت و از طریق صفحه وب و یا اپلیکیشن به شما نمایش می‌دهند. البته باید به این نکته توجه داشت که هنگام انتخاب سامانه ردیابی، امکانات آن سامانه را بررسی کنید و سامانه‌ای را انتخاب کنید که امکانات مناسبی برای مدیریت ناوگان به شما بدهد.

ردیاب تراک میکسرهای بتن

تصویری متعلق به یکی از بزرگترین کارخانه های بتن تهران در سامانه ردیابی یوفایندر

یوفایندر با داشتن یکی از بهترین سامانه‌های ردیابی کشور، می‌تواند تمامی جزئیات موقعیت مکانی تراک میکسرها را به صورت زنده نمایش دهد.

بیشتر بخوانیم: جی‌پی‌اس‌ چیست؟

افزایش کیفیت بتن با جی‌پی‌اس 

مدیران کارخانه‌های بتن با استفاده از قابلیت‌های جی‌پی‌اس می‌توانند بر تمامی عملکرد‌های تراک میکسرها مانند سرعت تراک میکسر، اینکه تراک میکسر در چه نقطه‌ای کار می‌کند، تراک میکسر در حال تخلیه بتن هست یا خیر و اطلاع از زمان بارگیری تراک میکسرها نظارت داشته باشند که در مجموع استفاده از این اطلاعات باعث افزایش کیفیت بتن آماده کارخانه شما می شود.

بهترین ردیاب برای تراک میکسر

تراک‌میکسرها برای انتقال بتن از کارخانه به محل پروژه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این خودروها در طول مسیر، در سربالایی‌ها و سرپایینی‌ها حرکت می کنند و همچنین تکان‌های شدیدی را تجربه می‌کنند. به خاطر تکان‌های شدیدی که تراک‌میکسرها هنگام انتقال بتن دارند باید ردیابی را انتخاب کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشد. زیرا اگر ردیاب مقاومت بالایی نداشته باشد امکان قطع شدن ردیاب یا خراب شدن آن وجود دارد.

خرید ردیاب برای تراک میکسر

با توجه به اینکه تراک میکسر در دسته بندی خودروهای سنگین قرار می‌گیرد و همچنین در با توجه به وزن بالای بتن در داخل دیگ میکسر که در حرکت خودرو تاثیرگذار هست، باید مدلی از ردیاب را انتخاب کنید که در برابر تکان های شدید خودرو در حرکت مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه تراک میکسر در فضاهای کارخانه و کارگاه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است ردیاب انتخاب شده ضد گرد و غبار باشد. ما در یوفایندر بهترین مدل‌های ردیاب برای خودروهای سنگین را ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید با کلیک روی لینک زیر ردیاب‌های ما را مشاهده نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از یوفایندر در مورد کاربرد ردیاب در صنعت بتن با شما صحبت کردیم. استفاده از جی‌پی‌اس در صنعت بتن، امکانات زیادی را به کارخانه‌های بتن می‌دهد و مدیران این مجموعه‌ها می‌توانند بهتر ناوگان خود را مدیریت کنند. مدیران کارخانه‌های بتن هنگام خرید ردیاب برای تراک میکسرها باید به این موضوع توجه داشته باشند که تراک میکسرها هنگام حمل و نقل بتن تکان‌های شدیدی دارند، پس باید یک ردیاب با مقاومت بالا تهیه کنند. همچنین انتخاب سامانه ردیابی که امکانات مناسبی را به شما بدهد نیز بسیار مهم است.

خرید ردیاب خودرو از یوفایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر