iran flag

ردیاب موتور سیکلت چیست؟ بهترین ردیاب برای موتور سیکلت

4.8/5 - (102 امتیاز)

امروزه با افزایش ترافیک شهری، موتور سیکلت به عنوان یک وسیله پرکاربرد مورد توجه همگان قرار گرفته است. اما موتور سیکلت‌ها، به دلیل کوچک‌تر و سبک‌تر بودن، امنیت پایین‌تری نسبت به خودروها دارند. سارقین می‌توانند حتی بدون نیاز به روشن‌کردن، آن‌ها را توسط روش‌هایی مانند استفاده از خودروهای وانت و یا جرثقیل به راحتی سرقت کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت موتور سیکلت، استفاده از ردیاب موتور سیکلت یا همان جی‌پی‌اس موتور سیکلت می‌باشد. با نصب یک دستگاه ردیاب شما می‌توانید موقعیت موتور سیکلت خود را به صورت زنده روی نقشه مشاهده نمایید. ما در این مقاله از یوفایندر، توضیحات کاملی در مورد جی‌پی‌اس موتور سیکلت به شما می‌دهیم و همچنین معیارهای انتخاب بهترین ردیاب برای موتور سیکلت را نیز به شما توضیح می‌دهیم.

ردیاب موتور سیکلت چیست؟

ردیاب یا جی‌پی‌اس یک دستگاه سخت‌افزاری است که به موتور‌سیکلت و یا خودروی شما متصل شده و با اتصال به ماهواره‌های جی‌پی‌اس (سیستم موقعیت یاب جهانی)، موقعیت مکانی موتور سیکلت یا خودروی شما را تعیین کرده و به شما نمایش می‌دهد. ردیاب ها مدل‌های مختلفی دارند و روی وسایل نقلیه مختلف مانند خودروها، کامیون‌ها و تریلی‌ها، موتور سیکلت‌ها، کشتی‌ها و هر نوع وسیله نقلیه‌ای که نیاز به ردیابی آن وجود داشته باشد، قابل نصب هستند.

عملکرد ردیاب‌ها به این صورت است که توسط سیگنال‌های ارسالی توسط ماهواره‌های جی‌پی‌اس به زمین، موقعیت مکانی را تشخیص داده و به شما اعلام می‌کنند. شما نیز می‌توانید توسط روش‌هایی مانند ارسال پیامک به دستگاه ردیاب و یا با توجه به سرویس دهنده‌ای که برای مدیریت دستگاه خود انتخاب می‌کنید، استفاده از اپلیکیشن و وب‌سایت، موقعیت مکانی مشخص شده توسط دستگاه را مشاهده نمایید. 

دستگاه های ردیاب

تصویری از مدل های مختلف دستگاه ردیاب

بیشتر بخوانیم: ردیاب خودرو چیست؟

آیا موتور سیکلت به ردیاب نیاز دارد؟

موتور سیکلت‌ها به دلایلی مانند سبک‌تر و کوچک‌تر بودن نسبت به وسایل نقلیه دیگر، بیشتر در معرض مشکلاتی مانند سرقت قرار دارند و همچنین اصلا وسایل نقلیه ارزان قیمتی نیستند و به همین دلیل افزایش امنیت آن همیشه یکی از دغدغه های دارندگان موتور سیکلت می‌باشد.

داشتن جی‌پی‌اس از دزدیده شدن موتور سیکلت شما جلوگیری نمی‌کند اما استفاده از جی‌پی‌اس موتور سیکلت به شما کمک می‌کند بتوانید موقعیت مکانی موتور سیکلت خود را روی نقشه مشاهده نمایید و همین مورد باعث افزایش امنیت موتور سیکلت شما هم می‌شود. در صورت نصب ردیاب موتور سیکلت، شما می‌توانید موقعیت آن را روی نقشه به صورت زنده مشاهده کنید و متوجه شوید موتور سیکلت شما کجا قرار دارد.

ردیاب موتور سیکلت

مزایای جی پی اس موتور سیکلت

یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از دستگاه جی‌پی‌اس موتور سیکلت، افزایش احتمال پیدا کردن آن در صورت مفقود‌شدن یا سرقت موتور سیکلت می‌باشد. معمولا سارقان بعد از سرقت موتور سیکلت آن را مدتی پنهان می‌کنند و به صورت قطعه قطعه در می‌آورند یا از آن در شهرهای کوچک، روستاها یا هر جایی که احتمال می‌دهند دزدی بودن موتور سیکلت لو نمی‌رود، استفاده می‌کنند. در صورتی که هر اتفاقی برای موتور سیکلت شما پیش بیاید، تا زمانی که ردیاب به برق موتور متصل باشد یا باتری ردیاب شارژ داشته باشد، شما می‌توانید موتور سیکلت خود را ردیابی کنید.

اصلی‌ترین مزیت استفاده از جی‌پی‌اس برای موتور سیکلت، مشاهده موقعیت مکانی موتور سیکلت و ردیابی آن می‌باشد، اما فقط به همین خلاصه نمی‌شود. در صورت استفاده از ردیاب، شما می‌توانید به تاریخچه حرکت موتو‌رسیکلت خود در مسیرهای مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید مناطقی را به عنوان حصار جغرافیایی تعریف کنید و در صورت ورود یا خروج موتور سیکلت شما به این مناطق، هشدار دریافت کنید. 

محل نصب جی پی اس موتور سیکلت کجاست؟

به‌دلیل کوچک بودن ابعاد موتور سیکلت و با توجه به محدود بودن مکان برای مخفی کردن جی‌پی‌اس موتور سیکلت، زیر صندلی می‌تواند یکی از بهترین قسمت‌ها برای نصب جی‌پی‌اس موتور سیکلت باشد. برای نصب ردیاب شما باید ردیاب را به برق موتور سیکلت متصل نمایید و به همین دلیل هر قسمتی که بتوانید برق به ردیاب بدهید، برای نصب ردیاب مناسب است. همچنین باید به این نکته توجه داشت که بنا به مدل موتور سیکلت شما، می‌توان قسمت‌های دیگری را هم برای نصب ردیاب انتخاب کرد. چیزی که در نصب ردیاب اهمیت دارد، متصل شدن به برق موتور سیکلت و پنهان ماندن از دید دیگران می‌باشد.

آیا مدل خاصی از ردیاب برای موتور سیکلت وجود دارد؟

از لحاظ ساختار و کارآیی هیچ تفاوتی بین ردیاب موتور سیکلت و ردیاب خودرو وجود ندارد و حتی بسیاری از ردیاب‌های موجود، هم برای خودرو و هم برای موتور سیکلت مورد استفاده قرار می‌گیرند. چه در خودرو چه در موتور سیکلت (یا هر نوع وسیله نقلیه دیگری که قرار است از ردیاب استفاده کند)، ردیاب توسط اتصال به ماهواره‌های جی‌پی‌اس، موقعیت مکانی را دریافت و به شما ارسال می‌کنند. فقط یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب دستگاه جی‌پی‌اس مناسب برای موتور سیکلت اهمیت دارد، این است که به دلیل کوچک‌تر بودن موتور سیکلت باید مدلی را انتخاب کنید که بتوانید آن را به آسانی نصب کنید و همچنین از دید سارقین پنهان باشد. 

بهترین ردیاب موتور سیکلت

دستگاه ردیاب در مدل‌های مختلف برای وسایل نقلیه مختلف وجود دارد، اما بهترین ردیاب برای موتور سیکلت چیست؟ قبل از خرید جی‌پی‌اس موتور سیکلت، نکاتی مهمی وجود دارند که اگر آن‌ها را در نظر بگیرید، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در ادامه این نکات را به شما توضیح می‌دهیم:

  • بهتر است ردیابی را انتخاب کنید که کوچک باشد و بتوانید در زمان نصب آن را به راحتی پنهان کنید.
  • ردیابی را انتخاب کنید که به سادگی قابل نصب باشد و تنها کافی باشد آن را به برق موتور سیکلت متصل کنید و نصب پیچیده ای نداشته باشد.
  • دستگاه ردیابی را انتخاب کنید تا دارای حافظه داخلی باشد. در این صورت شما گزارش عبور از هیچ مسیری را از دست نخواهید داد. 
  • داشتن باتری این امکان را به شما می‌دهد در صورتی که برق موتور‌سیکلت شما به هر دلیلی قطع شود، دستگاه غیرفعال نشود. در صورت داشتن باتری دستگاه تا چند ساعت (متناسب با میزان شارژ باتری) موقعیت مکانی موتور سیکلت را به شما اعلام کند.

پیشنهاد یوفایندر

برندهای مختلف تولید‌کننده ردیاب در بازار وجود دارند که شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرده و ردیاب مورد نیاز خود را از آن‌ها خریداری کنید. یکی از بهترین برندهای موجود در بازار، برند تلتونیکا می‌باشد. تلتونیکا تنها برند اروپایی تولید‌کننده ردیاب در بازار می‌باشد و می‌شود گفت بالای ۹۵ درصد دیگر برندها، چینی هستند. دستگاه‌های برند تلتونیکا، قابلیت اطمینان بالایی دارند، دارای حافظه داخلی و باتری نیز هستند. این برند ردیاب‌های مختلفی را برای وسایل نقلیه مختلف تولید کرده است. با توجه به توضیحاتی که به شما دادیم، ما ردیاب تلتونیکا FMB920 را برای موتور سیکلت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کلام آخر

با وجود آن که استفاده از دستگاه ردیاب برای موتور سیکلت نمی‌تواند از سرقت آن جلوگیری کند اما با دسترسی داشتن به موقعیت مکانی موتور سیکلت، امکان بازگرداندن آن را درصد قابل توجهی بالا می‌برد و یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت موتور سیکلت به شمار می‌آید.

خرید ردیاب خودرو از یوفایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر