iran flag

کاربرد ردیاب در صنعت اجاره خودرو

امتیاز دهید

ردیاب در صنعت اجاره خودرو: اخیرا افزایش تقاضا برای استفاده از خودرو و استقبال کاربران از صنعت اجاره خودرو، باعث شده است که اجاره خودرو توسط افراد بیشتری مورد استقبال قرار گیرد. علاوه بر این، مواردی مانند افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار هم مزایای اجاره خودرو را بیشتر می‌کند. در صنعت اجاره خودرو به خاطر تقاضای مردم برای خودرو بدون راننده و استفاده برای توریست‌ها، مالکان این صنعت برای بالا بردن امنیت خودرو‌ها و نظارت بر آنها رو به ردیاب‌ها آورده‌اند. اما ردیاب چه کاربردهایی برای صنعت اجاره خودرو دارد؟ و همچنین بهتر است چه ردیابی انتخاب شود؟ انتخاب یک ردیاب با قابلیت‌های ویژه کار نسبتا سختی است. ما در این مقاله کاربرد ردیاب در صنعت اجاره خودرو را به شما توضیح می‌دهیم و در آخر نیز مناسب‌ترین ردیاب برای خودرو‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

دغدغه‌های مدیران صنعت اجاره خودرو

مدیران صنعت اجاره خودرو همیشه نگرانی‌هایی مانند سرقت خودرو و یا استفاده نامناسب از خودرو را دارند که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خودرو و در نهایت هزینه‌های بالا برای تعمیرات آن شود. زمانی که یکی از خودروها را اجاره می دهید، احتمال دارد اجاره کننده خودرو را به سرقت ببرد و یا حتی با خودرو تصادف کند. امکان دارد با رانندگی نامناسب باعث ایجاد مشکلاتی شود که شما در لحظه نمی توانید متوجه آن شوید. دسترسی داشتن به موقعیت مکانی خودرو و یا گزارشاتی مانند سرعت خودرو در طول مسیرهایی که حرکت می کند و بسیاری از موارد دیگر قابلیت‌هایی است که ردیاب خودرو در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از ردیاب خودرو می‌تواند بیشتر مشکلاتی که مدیران صنعت اجاره خودرو با آن درگیر هستند را بر‌طرف کند.

ردیاب چیست؟ 

ردیاب یک قطعه کوچک سخت‌افزاری است که روی وسیله نقلیه شما نصب می‌شود و با استفاده از ماهواره‌های جی‌پی‌اس (سیستم موقعیت‌یاب جهانی) می‌تواند موقعیت مکانی وسیله نقلیه را به صورت دقیق روی نقشه به شما نمایش دهد. با فراگیر شدن تکنولوژی جی‌پی‌اس، امروزه ردیابی خودرو با استفاده از ردیاب یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خودرو به حساب می‌آید. البته نمایش موقعیت مکانی تنها یکی از قابلیت‌های ردیاب‌ها می‌باشد و ردیاب امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانیم: جی‌پی‌اس چیست؟

مزایای استفاده از ردیاب در صنعت اجاره خودرو

استفاده از ردیاب خودرو می‌تواند دغدغه‌های مدیران این صنعت را کاهش دهد و بسیاری از مشکلاتی که با آن درگیر هستند را حل کند. مهم‌ترین مزیت استفاده از یک ردیاب، اطلاع داشتن از موقعیت مکانی خودرو‌های ناوگان شما در هر لحظه است که می‌تواند باعث افزایش آسودگی خاطر شما شود، اما استفاده از ردیاب می تواند خیلی فراتر از فقط نمایش موقعیت مکانی باشد. در صورت استفاده از ردیاب شما به قابلیت‌ها و گزارش‌های مختلفی دسترسی دارید که علاوه بر افزایش امنیت خودرو می توانند بازدهی ناوگان شما را افزایش دهند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب‌ خودرو را به شما توضیح می‌دهیم.

ردیاب در صنعت اجاره خودرو

ردیاب مزایای زیادی در صنعت اجاره خودرو دارد.

مشاهده موقعیت مکانی خودرو

شرکت‌های اجاره دهنده خودرو در بسیاری از مواقع خودروها را بدون راننده اجاره می دهند و به همین دلیل تامین امنیت خودرو مهمترین مسئله برای یک شرکت اجاره خودرو می‌باشد. این شرکت‌ها با نصب دستگاه ردیاب خودرو همیشه به موقعیت مکانی خودروهای خود دسترسی خواهند داشت. دستگاه ردیاب با دریافت سیگنال از ماهواره‌های جی‌پی‌اس این امکان را به شما می‌دهد تا به موقعیت مکانی خودرو‌های ناوگان خود دسترسی داشته باشید.

مشاهده موقعیت مکانی خودرو

مشاهده موقعیت مکانی خودرو روی نقشه

کاهش هزینه‌ها با بررسی وضعیت سلامت خودرو

ردیاب خودرو با متصل شدن به کامپیوتر خودرو (ECU خودرو) و همچنین سنسور‌های مختلف خودرو می‌تواند وضعیت سلامت خودرو را به شما نمایش دهد. شما به مواردی مانند وضعیت دور موتور خودرو، وضعیت روغن موتور خودرو، وضعیت سلامت باتری خودرو، دمای داخل و بیرون خودرو، میزان سوخت موجود در باک خودرو و موارد دیگر مرتبط به سلامت خودرو دسترسی دارید و با توجه به این اطلاعات می‌توانید با تعمیر به موقع و یا حل مشکلاتی که احتمال دارد به زودی برای شما پیش بیاید، هزینه‌های خود را کاهش دهید. همچنین در سامانه هایی مانند یوفایندر شما امکان این را دارید که مواردی مانند زمان مناسب برای تغییر روغن موتور و دیگر پارامترهای مرتبط به سلامت خودرو را تعریف کنید و در صورت رسیدن به این زمان توسط دریافت هشدار مطلع شوید.

شما می توانید وضعیت سلامت خودرو

شما می توانید وضعیت سلامت خودرو را مشاهده کنید.

مدیریت ساده‌تر ناوگان

پس از نصب ردیاب روی خودرو‌ها، شما می‌توانید ناوگان خودرویی خود را بهتر مدیریت کنید. شما می‌دانید هر کدام از خودرو‌ها در حال حاضر در چه مکانی قرار دارند؟ چه مسیرهایی را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند و از چه مسیر‌هایی تردد می‌کنند؟ در طول این مسیر‌ها با چه سرعتی رانندگی می‌کنند؟ چه خودرو‌هایی در حال حرکت و چه خودرو‌هایی متوقف هستند؟ البته اینکه چه امکاناتی برای مدیریت ناوگان در اختیار شما قرار بگیرد کاملا بستگی به این دارد که کدام سامانه ردیابی را برای ارائه خدمات انتخاب کنید.

گزارشاتی برای افزایش بهره‌وری

بعد از نصب ردیاب روی خودرو‌ها، اطلاعات ردیابی شما ذخیره می‌شوند و به همین دلیل شما به گزارشاتی دسترسی دارید که می‌توانند بهره‌وری ناوگان شما را افزایش دهند. برای مثال شما به گزارش حرکت خودرو‌ها در بازه‌های زمانی مختلف دسترسی خواهید داشت. شما می توانید ببینید خودرو‌های شما در هر تاریخ در چه مسیر‌هایی تردد کرده‌اند؟ چه مسافتی را طی کرده‌اند؟ با چه سرعتی در هر مسیر حرکت کرده‌اند؟ در چه نقاطی و برای چه مدت زمانی توقف کرده‌اند؟

ساخت مرز مجازی با جئوفنس

با استفاده از جئوفنس شما می‌توانید نقاطی را به عنوان مرز جغرافیایی تعریف کنید و در صورتی که خودرو‌های شما وارد این نقاط شدند یا از این نقاط خارج شدند شما با دریافت هشدار مطلع می‌شوید. برای مثال اگر شما یک شرکت اجاره دهنده خودرو در شهر تهران هستید می توانید خروجی های تهران را عنوان مرز جغرافیایی تعریف کنید، در این صورت اگر یکی از خودروهای شما بخواهد از شهر تهران خارج شود شما فورا مطلع خواهید شد. 

 حصار جغرافیایی برای ایجاد مرزهای مهم و دریافت هشدار

تعریف حصار جغرافیایی برای ایجاد مرزهای مهم و دریافت هشدار در صورت ورود، خروج و یا توقف در این مرزها

بهترین ردیاب برای خودرو

بعد از اینکه تصمیم گرفتید ناوگان خود را به ردیاب مجهز کنید، برای خرید یک ردیاب مناسب باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. دستگاه ردیاب توسط اتصال به ماهواره‌های جی‌پی‌اس موقعیت مکانی را مشخص کرده و توسط اینترنت موقعیت را به سرور سامانه‌های ردیابی ارسال می‌کند. بهتر است ردیابی را انتخاب کنید که مجهز به حافظه داخلی باشد تا به شما امکان ردیابی آفلاین را بدهد که اگر از نقاطی عبور کردید که دسترسی به اینترنت وجود نداشت، اطلاعات مربوط به آن نقاط را از دست ندهید. همچنین دقت کنید ردیاب مجهز به باتری باشد تا اگر به هر دلیلی برق خودرو قطع شد، ردیاب بتواند تا مدت زمان مشخصی اطلاعات موقعیت مکانی را برای شما ارسال کند.

بیشتر بخوانیم: ردیابی آفلاین چیست؟

پیشنهاد یوفایندر

ما در یوفایندر تحقیقات کاملی را در حوزه ردیاب‌های خودرو انجام دادیم و در نهایت به چند مورد رسیدیم که می‌شود از آن ها به عنوان بهترین ردیاب‌های موجود نام برد. دستگاه هایی که نه تنها مجهز به حافظه داخلی و مجهر به باتری هستند، بلکه قابلیت‌های دیگری مانند شتاب سنج نیز دارند. با ورود به دسته‌بندی ردیاب خودرو در سایت یوفایندر شما می‌توانید این ردیاب‌ها را مشاهده کنید، مشخصات آن‌ها را ببینید و توضیحاتشان را مطالعه کنید. همچنین امکان خرید آنلاین این مدل ها توسط سایت یوفایندر نیز وجود دارد.

کلام آخر

ردیاب خودرو یکی از جدیدترین و احتمالا بهترین روش ها برای افزایش امنیت خودرو است که به لطف فناوری جی پی اس امروزه به آن دسترسی داریم. با استفاده از دستگاه ردیاب در صنعت اجاره خودرو، علاوه بر دسترسی به داشتن به موقعیت مکانی خودروها، شما به گزارشات کاملی برای مدیریت بهتر و همچنین افزایش بهره وری ناوگان خود دسترسی خواهید داشت. همچنین ویژگی هایی مانند حصار جغرافیایی می توانند بازدهی کسب و کار شما را افزایش دهند، به همین دلیل استفاده از ردیاب در صنعت اجاره خودرو یک تصمیم کاملا هوشمندانه به حساب می آید.

خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر