iran flag

با ابزارهای مدیریت ناوگان هزینه‌های سوخت را کاهش دهید

امتیاز دهید

این روزها خودروهای برقی با حجمی بی‌سابقه روانه بازار و جاده‌ها می‌شوند. اما این بدان معنا نیست که خودروهای بنزینی به این زودی‌ها کنار گذاشته می‌شوند. در واقع به‌منظور تداوم کاهش آلودگی ناشی از خودروهای بنزینی، اکنون لازم است مجموعه جدیدی از مقررات به استانداردهای سختگیرانه‌تر مجهز شوند. گفته می‌شود این استانداردها از مدل‌های خودروهای سال 2027 به بعد اعمال خواهند شد. با این حال همین امروز هم کاهش هزینه‌های سوخت با مدیریت ناوگان ممکن است.

جی‌پی‌اس؛ ابزاری کارآمد برای کاهش هزینه‌های سوخت و مدیریت ناوگان

رویدادهای اخیری همچون جنگ روسیه و اوکراین، همچنان بر قیمت سوخت در سراسر دنیا تاثیرگذار هستند. همچنین، اقداماتی وجود دارند که شرکت‌ها می‌توانند برای کاهش بیشتر هزینه‌ها آن‌ها را در پیش بگیرند. از جمله این اقدمات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از جی‌پی‌اس می‌توانید زمان بیکاری هر وسیله نقلیه در هر لحظه، میانگین زمان بیکاری در ناوگان و سایر موارد را مشاهده کنید
  • با استفاده از ابزارهای مدیریت ناوگان در زمینه نظارت بر عملکرد، می‌توانید درصد زمان بیکاری ناوگان خود را ردیابی کنید و درباره اهمیت کاهش زمان بیکاری به رانندگان آموزش دهید

برای آگاهی بیشتر درباره نحوه افزایش بهره‌وری سوخت ناوگان و صرفه‌جویی در هزینه سوخت، می‌توانید این کتاب الکترونیکی را دانلود کنید تا با 5 روش برای کاهش هزینه سوخت آشنا شوید. همچنین در ادامه با برخی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه های سوخت با مدیریت ناوگان به کمک ابزارهایی مانند جی‌پی‌اس و نرم‌افزارهای مدیریت ناوگان آشنا می‌شویم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “GPS چیست؟” را مطالعه نمایید.

ابزارهای مدیریت ناوگان می‌توانند خودروهای پرمصرف را شناسایی کنند

کاهش میزان سوخت کامیون‌ها در ناوگان، نهایتا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی سازمان می‌شود. ابزارهای نوین برای مدیریت ناوگان همچون جی‌پی‌اس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا مقدار سوخت مصرفی هر وسیله نقلیه را برحسب لیتر یا بر اساس هزینه مشاهده کنید. سپس می‌توانید برای کاهش مصرف سوخت، اقداماتی را در نظر بگیرید؛ از جمله تنظیم موتور یا آموزش به رانندگان برای کاهش سرعت در حین حرکت. همچنین می‌توانید با تطبیق هزینه‌های کارت سوخت با میزان سوخت مصرفی، موارد تقلب را هم کاهش دهید.

مدیریت ناوگان

نقشه‌های بهبودیافته، زمینه‌ساز مسیریابی بهتر هستند

بهره‌گیری راهکار استفاده از جی‌پی‌اس می‌تواند در موارد زیر برای شما مفید واقع شود:

  • می‌توانید با دسترسی به نقشه‌هایی که مکان و مقصد هر وسیله نقلیه موجود در ناوگان شما را نشان می‌دهد، مسیرهای کارآمدتری انتخاب کنید
  • می‌توانید از طریق آیکون‌های اجرایی به اطلاعات راننده و وسیله نقلیه دسترسی داشته باشید و در عین حال رویدادهای غیرقابل‌پیش‌بینی همچون میزان ترافیک و شرایط آب‌وهوایی را هم نظارت کنید
  • می‌توانید توپوگرافی منطقه، ساختمان‌ها و گروه وسایل نقلیه را مشاهده کنید
  • می‌توانید نماهای مورد علاقه‌تان را بر روی نقشه ذخیره کرده و در نقشه‌ها از رنگ‌های دلخواه‌تان استفاده کنید

استفاده از این اطلاعات می‌تواند به شما در بهبود کارایی ناوگان کمک کند. از میان این مزایا، می‌توان به ارسال نزدیک‌ترین وسیله نقلیه در مستقیم‌ترین مسیر برای ارائه خدمات سریع‌تر به مشتریان اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر از ردیابی مقاله “ردیاب خودرو چیست؟” را مطالعه بفرمایید.

درک رفتار راننده برای بهینه‌سازی مصرف سوخت

برنامه‌هایی برای تلفن همراه موسوم به «مدیر و راننده» و داشبورد «رفتار راننده» وجود دارند که می‌توانند تا حد زیادی به ارتقای ایمنی و مسئولیت‌پذیری کمک کنند.

بنابر آمار و گزارش وب‌سایت فدرال FuelEconomy.gov که در زمینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت فعالیت می‌کند، نحوه رانندگی خطرناک مانند سرعت زیاد، می‌تواند میزان بنزین مصرفی در هر صد کیلومتر را در بزرگراه‌ها تا 33 درصد و در سطح شهر تا پنج درصد کاهش دهد. ردیابی وسایل نقلیه با استفاده از فناوری جی‌پی‌اس همزمان با کاهش خطرات پرهزینه برای سازمان، به رانندگان کمک می‌کند تا برای حمایت از ناوگان و اهداف سازمانی مسئولیت‌پذیر باشند.

منابع استفاده شده:

Verizonconnect

خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر