iran flag

تله ماتیک و افزایش ایمنی رانندگان

امتیاز دهید

تله ماتیک؛ راهکاری برای ترغیب رانندگان با توجه به نکات ایمنی

برای شرکت‌هایی که دارای ناوگان‌های حمل و نقل هستند، ایمنی راننده یک موضوع و مسئولیت عمومی بسیار مهم است که باعث کاهش هزینه‌های سازمان نیز می‌شود. برخلاف تصور مدیران، بسیاری از راننده‌ها به توصیه‌های ایمنی ارائه شده از سوی سازمان توجهی ندارند. در نتیجه، باید به دنبال راهکاری بود که بتوان به کمک آن، رانندگان را به توجه به این توصیه‌ها ترغیب کرد. تله ماتیک یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار است. در این مطلب با ارتباط میان تله ماتیک و افزایش ایمنی رانندگان آشنا می‌شویم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تله ماتیک چیست؟” را مطالعه بفرمایید.

افزایش ایمنی رانندگان با کمک ابزارهای مختلف

برای ایجاد فرهنگ ایمنی، مدیران ناوگان‌های حمل و نقل باید روی ایمنی فردی راننده‌ها متمرکز باشند و تلاش کنند تا عادات رانندگی ایمن را در ذهن آن‌ها نهادینه کنند. اما پیش از این موضوع، باید با تفاوت‌های رانندگی ناایمن و ایمن آشنا بود. این موضوع از ساده‌ترین موارد مانند نحوه تعویض دنده شروع می‌شود و به مواردی مانند حفظ فاصله ایمن و رعایت شرایط داخل خودرو در زمان پر بودن وسیله نقلیه ختم می‌شود.

رفتارهای ناایمن رانندگی روی سلامت افراد زیادی، چه در داخل و چه در خارج وسیله نقلیه تاثیر می‌گذارد:

  • سرعت زیاد
  • نبستن کمربند ایمنی
  • عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی
  • تغییر ناگهانی لاین رانندگی بدون استفاده از علائم راهنمایی
  • عدم رعایت عابران پیاده که دارای حق تقدم هستند
  • خروج از لاین ترافیک و برهم زدن نظم جاده

نمونه‌هایی از رفتار رانندگی ایمن در زندگی روزمره

مهم‌ترین عاملی که باعث بروز تصادفات رانندگی می‌شود، رانندگی ناایمن است. این موضوع در ناوگان‌های حمل و نقل بسیار مهم است و مدیران ناوگان‌ها باید در تلاش باشند تا با راهکارهایی رانندگان را مجاب کنند تا در زمان رانندگی با تلفن همراه کار نکنند، با مسافران صحبت نکنند، با صدای بلند موسیقی گوش ندهند و به هر موضوع دیگری که باعث از بین رفتن تمرکز آن‌ها در رانندگی می‌شود، توجه نکنند.

رانندگان هرگز نباید در حالت خستگی رانندگی کنند؛ زیرا خستگی و خواب‌آلودگی یکی از علل شایع تصادفات است. این موضوع به قدری در میان رانندگان رایج است که بیش از نیمی از تصادفات به همین دلیل رخ می‌دهند. همچنین استفاده از آینه قبل از تغییر خط یا ترمز کردن، حفظ فاصله ایمن در پشت سایر وسایل نقلیه و آگاه بودن از اطراف در زمان رانندگی می‌تواند خطر بروز تصادفات را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای اطمینان از اینکه رانندگان ناوگان‌های حمل و نقل نکات ایمنی را رعایت می‌کنند، می‌توانید از دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلفی در وسایل نقلیه استفاده کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تله ماتیک اشاره کرد.

مزایای ردیاب خودرو سواری

کمک به بهبود ایمنی رانندگان ناوگان با کمک KPI

برای افزایش و بهبود شرایط فرهنگ رانندگی ایمن، سیستم‌ها برای کنترل از راه دور راننده‌ها معرفی شده‌اند که مطابق با استانداردهای رانندگی، عملکرد راننده را ارزیابی می‌کنند. این سیستم‌ها می‌توانند با بررسی عملکرد رانندگی، شاخص‌ها و امتیازاتی را به شما نشان دهند تا بتوانید بهتر متوجه نوع رانندگی او شوید. شاخص‌های KPI می‌توانند اطلاعات مربوط به هرگونه ترمز شدید یا افزایش سرعت غیرمجاز را ذخیره کنند و گزارش دهند. این سیستم تله ماتیک باعث می‌شود که رانندگان سعی در رعایت قوانین و رانندگی ایمن داشته باشند.

رانندگان را با ابزارهای مدیریتی مناسب تعلیم دهید

یک راهکار تله‌ماتیک می‌تواند داده‌های متمرکز بر عوامل انسانی و نه فقط خود وسایل نقلیه را در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید از این اطلاعات برای بررسی عادات رانندگی ایمن یا ناایمن راننده استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، با کمک این سیستم می‌توان متوجه شد راننده در مسیرهای مختلف چه عملکردی دارد و در چه زمانی ترمز شدید داشته یا با سرعت زیادی پیچ‌ها را رد کرده است.

بعد از گذشت مدتی، راننده‌ها برای افزایش نمره خود، رانندگی ایمن را در پیش خواهند گرفت. همین موضوع باعث می‌شود تا بعد از چند وقت، ناوگان حمل و نقلی با راننده‌های عالی و ایمن داشته باشید. همچنین می‌توان از داده‌های دریافت شده از این عادات رانندگی برای تعلیم راننده‌های ایمن استفاده کرد.

به‌دست آوردن اطلاعات رانندگی با کمک تله ماتیک به صورت آنلاین

یکی از مزایای اصلی فناوری تله ماتیک این است که می‌توانید روی تمام وسایل نقلیه ناوگان و رانندگان را در لحظه و به صورت آنلاین نظارت داشته باشید. این باعث افزایش امنیت وسایل نقلیه و سیستم ناوگان می‌شود. در نتیجه، اگر به دنبال ناوگانی با ایمنی رانندگی بالا هستید، توصیه می‌کنیم حتما از تله ماتیک استفاده کنید.

تله ماتیک

افزایش ایمنی رانندگان با کمک فناوری تله ماتیک

توجه داشته باشید که هیچ دو راننده‌ای عادات رانندگی یکسانی ندارند. اما تله ماتیک می‌تواند با برنامه‌ریزی انفرادی، تمام این راننده‌ها را تعلیم و آن‌ها را به سمت رانندگی ایمن سوق دهد. شاید در نگاه اول این فناوری تاثیر چندانی نداشته باشد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که تغییرات کوچک می‌توانند در گذر زمان تغییراتی بزرگ را ایجاد کنند. اگر می‌خواهید ناوگان حمل و نقل ایمنی داشته باشید فناوری تله ماتیک برای افزایش ایمنی رانندگی گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

منابع استفاده شده:

www.verizonconnect.com

خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر