iran flag

لودسل چیست، همه چیز در مورد لودسل

3/5 - (1 امتیاز)

لودسل؛ سنسوری برای اندازه‌گیری وزن و نیرو در مقیاس‌های مختلف

لودسل (Load Cell) را می‌توان نوعی سنسور الکترونیکی معرفی کرد که از آن برای اندازه‌گیری وزن و نیرو استفاده می‌شود. این حسگر دارای انواع مختلفی از جمله کششی، خمشی، فشاری و پیچشی است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند و می‌توانید متناسب با نیاز خود نمونه دلخواه را خریداری کنید. برای پاسخ به سوال “لودسل چیست؟“، آشنایی با ویژگی‌ها، انواع، کاربردها و برندهای برتر تولیدکننده آن، در این مطلب از یوفایندر با ما همراه باشید.

لودسل چیست؟

برای اندازه وزن و نیرو، سنسوری الکترونیکی وجود دارد که به آن لودسل (Load Cell) می‌گویند. این سنسورها می‌توانند با دقت‌ها و یکاهای مختلف وزن و نیرو را بررسی و اندازه‌گیری کنند. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید لودسل را دارید، حتما با انواع و کاربردهای آن آشنا باشید تا بتوانید نوع حسگر مناسب را برای خود خریداری کنید.

از لودسل برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟

در حال حاضر لودسل کاربرد صنعتی زیادی دارد و از آن در کارخانجات مختلف از جمله نساجی استفاده می‌شود. در حال حاضر، لودسل‌ها با ظرفیت‌های مختلف در انواع ترازوها و باسکول‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند. همچنین در سیستم‌‌های اتوماتیک بسیاری هم از لودسل استفاده می‌شود از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم‌های اندازه‌گیری وزن غذا در کارخانه‌های مواد غذایی، کارخانجات آسفالت و کارگاه‌های تولید پلانت‌های مواد شیمیایی اشاره کرد.

برندهای برتر سازنده انواع لودسل

برندهای داخلی و خارجی زیادی در حال حاضر انواع لودسل را تولید می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به Zemic، Celltec، HBM و Revere اشاره کرد. هرکدام از این برندها در حال حاضر انواع لودسل را با کیفیت و ساختارهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

لودسل (Load Cell)

تصویری از لودسل (Load Cell)

دقت لودسل چقدر است؟

در ساخت لودسل‌ها از اصطلاحی استفاده می‌شود که “دقت لودسل” نام دارد. دقت لودسل به معنای قدرت تفکیک آن نسبت به ظرفیت کل و حد خطای مجموع آن است. نوع آلیاژ هسته و ساختار لودسل می‌تواند روی دقت آن تاثیر به‌سزایی بگذارد؛ هرچقدر که از آلیاژ بهتری استفاده شده باشد، دقت لودسل هم بیشتر خواهد بود.

انواع لودسل رایج در بازار چیست؟

در حال حاضر در بازار انواع لودسل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تک پایه، خمشی، باسکولی، خمشی دو طرفه، کشش و فشار و فشاری اشاره کرد که لودسل‌های فشاری نیز خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه با این لودسل‌ها آشنا می‌شویم.

لودسل‌های تک پایه

یکی از انواع لودسل، لودسل تک پایه می‌باشد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این لودسل یک پایه دارد و بیشتر در ترازوهای فروشگاهی، توزین نقاله و توزین انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی و پرکن کاربرد دارد. اگر شما هم قصد استفاده از لودسل را در چنین مراکز و مواردی دارید، این حسگرهای تک پایه بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

لودسل‌های خمشی

اگر عبارت “لودسل چیست” را جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید که در بازار نوعی از این حسگر با نام لودسل خمشی وجود دارد. این لودسل که در انگلیسی به آن Shear Beam گفته می‌شود، معمولا در باسکول‌های کفه‌ای، باکسولت‌ها، سیستم‌های توزین و لاشه‌کش‌ها استفاده می‌شود. برای بازدهی مناسب هم بهتر است که از این لودسل‌ها به صورت چندتایی استفاده کنید.

لودسل‌های خمشی دو طرفه

نوع دیگری از لودسل در بازار وجود دارد که به آن لودسل خمشی دو طرفه گفته می‌شود. این لودسل معمولا در توزین مخازن، توزین سیلو و توزین باسکول کاربرد دارد. به زبان دیگر، این حسگر در دسته‌بندی لودسل‌های صنعتی قرار می‌گیرد که می‌تواند وزن‌های زیاد را تحمل کند. اگر شما هم قصد خرید لودسل برای استفاده صنعتی را دارید، نوع خمشی دو طرفه بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

لودسل‌های کشش و فشار چیست؟

با جست‌وجو عبارت “لودسل چیست؟” با لودسلی‌های کششی و فشاری مواجه می‌شوید. این لودسل‌ها معمولا در باسکول‌های آویز استفاده می‌شوند. البته می‌توان از آن‌ها در سیستم‌هایی هم استفاده کرد که ماهیت کششی دارند که از جمله آن‌ها، انواع تبدیل‌ها مانند تبدیل‌های باکسول‌های مکانیکی به نیمه‌الکترونیکی هستند. مدل اس، رایج‌ترین نوع لودسل کششی و فشاری است که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. لازم به ذکر است که در سیستم‌هایی که تنها ماهیت فشاری دارند، معمولا از این حسگر استفاده نمی‌شود و توصیه می‌کنیم به سراغ لودسل‌های فشاری بروید.

لودسل‌ها

لودسل‌ها جزء مهمی هستند که در بسیاری از ماشین‌های مدرن یافت می‌شوند که تکمیل توزین دیجیتالی دقیق را تسهیل می‌کنند.

لودسل‌های فشاری

نوع دیگری از لودسل که در بازار وجود دارد، لودسل فشاری است. این لودسل خود به سه نوع تقسیم می‌شود که باید متناسب با نیاز خود مدل دلخواه را خریداری کنید. یکی از انواع لوسل‌های فشاری، لوسل فشاری بشکه‌ای یا Canister است که در سیستم‌های بچینگ، توزیع مخازن، قطارکش‌ها و در دیگر سیستم‌های توزین سنگین استفاده می‌شود.

لودسل‌های فشاری مینیاتوری Low Profile، یکی از انواع دیگر این حسگرها هستند. از این حسگرها معمولا برای اندازه‌گیری لوازم و وسایل ظریف استفاده می‌شود. همچنین اگر با محدودیت فضا برای نگهداری از لودسل هستید، این مدل می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. آخرین نوع از لودسل‌های فشاری، لودسل‌های فشاری تک نقطه یا Single Point هستند که به صورت نقطه‌ای عمل می‌کنند و برای اندازه‌گیری صحیح نیاز به تهیه تعداد زیادی از این حسگر ندارید.

لودسل باسکولی چیست؟

اگر عبارت “انواع لودسل چیست؟” را جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید که در بازار نوع دیگری از این حسگر وجود دارد که به آن لودسکیل باسکولی گفته می‌شود. این حسگر از نوع فشاری ستونی است و معمولا از آن‌ها در توزین مخازن، سیلو و باسکول استفاده می‌شود. اگر شما هم نیاز به حسگر وزن و نیرو برای چنین مواردی دارید، لودسل‌های باسکولی از برندهای معتبر می‌توانند نیاز شما را به راحتی برطرف کنند.

انتخاب لودسل متناسب با نیاز شما

لودسل‌ها نوعی حسگر برای اندازه‌گیری وزن و نیرو هستند. با جست‌وجو عبارت ” لودسل چیست” با انواع این حسگر مواجه می‌شوید که از جمله آن‌ها می‌توان به باسکولی، فشاری، فشاری و کششی، تک پایه، خمشی دو طرفه و خمشی اشاره کرد. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید این حسگر را از مجموعه‌های مخلتلفی از جمله یوفایندر دارید، ابتدا نیاز خود را تعیین کنید و سپس به سراغ خرید مدل مورد نظر بروید.

خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر