iran flag

معرفی انواع ردیاب برای خودروهای ایرانی

2/5 - (1 امتیاز)

ردیاب خودرو یکی از بهترین قطعات برای ایمن‌سازی خودروی شما محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که خودروی شما داخلی باشد یا خارجی! در هر دو صورت یک ردیاب باکیفیت، بسیار برایتان در موارد مختلفی کاربردی خواهد بود. در مقاله پیش رو انواع ردیاب‌های موجود در بازار را بررسی می‌کنیم و درنهایت با بهترین برند موجود در بازار آشنا می‌شویم.

معرفی ردیاب خودرو

ردیاب خودرو قطعه کوچکی است که با دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای، موقعیت مکانی دقیق خودروی شما را در لحظه تشخیص و آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه در حوزه‌های مختلف مانند حمل و نقل، لجستیک و امنیت شخصی کاربرد دارد. عموم ردیاب‌ها دارای برنامه مبتنی بر وب یا گوشی هوشمند هستند و از این طریق می‌توانید اطلاعات ردیاب را دریافت کنید.
بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از ردیاب‌های خودرو، رفت و آمد وسایل نقلیه خود را کنترل می‌کنند و از این طریق می‌توانند از جزئیات فرآیند کار مطلع شوند. ردیاب‌های خودرو قابلیت‌ها و امکانات متعددی دارند که نحوه کنترل خودرو را ساده‌تر می‌سازند.

معرفی انواع ردیاب خودرو

ردیاب‌ها براساس ویژگی‌هایشان دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال برخی از ردیاب‌ها دارای قابلیت تعیین مرز جغرافیایی هستند. به این معنا که اگر خودروی شما از محدوده تعیین شده فراتر برود، هشدار دریافت خواهید کرد. همچنین در رابطه با سرعت خودرو، میزان توقف‌ها و به‌طور کلی اتفاقاتی که برای خودروی شما رخ می‌دهد، اطلاعات متفاوتی در اختیارتان قرار می‌دهند.
ردیاب‌های خودرو براساس نوع عملکرد و شرکت سازنده به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:
• ردیاب ماشین چینی و خارجی
• ردیاب مخفی
• ردیاب کوچک
• ردیاب آهنربایی
• ردیاب شنود دار
• ردیاب ضد سرقت
. دیاگی
. آهنربایی
. فندکی
. سیمی

خرید ردیاب خودرو برای خودروهای ایرانی

ردیاب مناسب برای انواع ماشین ایرانی

ردیاب ماشین چینی و خارجی

ردیاب ماشین چینی و خارجی از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر متفاوت‌اند. بنابراین هنگام انتخاب ردیاب ماشین باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.
• ردیاب‌های چینی قابلیت‌هایی مانند هشدار سرعت و تعیین حصار جغرافیایی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. با این حال فاقد ویژگی‌های پیشرفته ردیاب‌های اروپایی هستند. به‌طوری‌که قابلیت‌هایی مانند تحلیل رفتار راننده به ندرت در ردیاب‌‌های چینی یافت می‌ شود.
• ردیاب‌های چینی معمولا شامل چیپ‌ست‌های قدیمی‌ هستند و به همین خاطر دقت ردیابی خودرو در آن‌ها نسبت به ردیاب‌های خارجی کمتر است. همچنین ردیاب‌های خارجی اتصال بهتری به فناوری‌های بلوتوث و وای فای دارند.
• موضوع دیگری که باید درباره ردیاب‌های چینی در نظر داشته باشید، نوع کیفیت آن‌ها است. قطعات مورد استفاده در ردیاب‌های چینی از کیفیت متوسطی برخوردارند و به همین خاطر دوام کمتری دارند.
با این تفاسیر پیش از انتخاب برند ردیاب خودرو، موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید. اگر کیفیت و دوام برایتان در اولویت قرار دارد، ردیاب‌های خارجی گزینه بهتری هستند.
ردیاب مخفی
عموم ردیاب‌های خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از دید پنهان باشند. با این حال ردیاب مخفی خودرو دارای ابعاد کوچک‌تری بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی در داخل، خارج و حتی زیر کاپوت ماشین قرار بگیرد. ردیاب مخفی خودرو نیز قابلیت‌های سایر ردیاب‌های معمولی را دارد. به این معنا که موقعیت مکانی دقیق خودرو را نمایش می‌دهد و امکان کنترل خودرو از راه دور را به شما می‌دهد. ردیاب‌های مخفی این مزیت را دارند که از دید عموم پنهان هستند و سارقین متوجه حضور آن‌ها نخواهند شد.
در نظر داشته باشید که اگر بدون اجازه بر خودروی شخص دیگری، ردیاب مخفی را نصب کنید، از لحاظ قانونی ممکن است برایتان مشکل ایجاد شود.

ردیاب کوچک

یکی دیگر از انواع ردیاب خودرو که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد، ردیاب کوچک است. این نوع ردیاب‌های سبک وزن و جمع و جور به اندازه کف دست هستند و به دور از جلب توجه عموم بر خودروی شما نصب می‌شوند. این نوع ردیاب‌ها نیز از قابلیت‌های مختلفی برای کنترل خودرو برخوردارند و اطلاعات را بر برنامه مربوطه در گوشی شما نمایش می‌دهند.
ردیاب کوچک خودرو امنیت و کارایی بسیار زیادی دارد. از آنجایی‌که ابعاد کوچک آن باعث می‌شود از دید عموم پنهان بماند، سطح امنیت خودروی شما را افزایش می‌دهد.

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی که به آن ردیاب مغناطیسی و مگنتی هم گفته می‌شود، نوع دیگری از ردیاب خودرو است. بر بدنه این نوع ردیاب آهنربا وجود دارد و به آسانی روی سطح صاف و فلزی خودروی شما نصب می‌شود. ردیاب آهنربایی ساختار مقاومی دارد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.
از ردیاب آهنربایی علاوه بر ماشین شخصی می‌توان در ماشین‌های سنگین، موتور سیکلت، دوچرخه و سایر وسایل حمل و نقل استفاده کرد. یکی از تفاوت‌های اصلی ردیاب آهنربایی با سایر ردیاب‌های خودرو، نوع باتری آن‌ است. باتری این نوع ردیاب به برق خودرو وصل نمی‌شود و بسته به نوع استفاده تا ۴ ماه دوام می‌آورد. تمامی قابلیت‌های ردیاب آهنربایی مانند سایر ردیاب‌ها است.

ردیاب شنود دار

یکی دیگر از ردیاب‌های پرطرفدار خودرو، ردیاب شنود دار است. این نوع ردیاب علاوه بر قابلیت تعیین مکان خودرو، صحبت‌های داخل کابین خودرو را به گوش صاحب ردیاب می‌رساند. معمولا از این نوع ردیاب در شهرهایی که آمار سرقت بالا است یا خانواده‌هایی که قصد نظارت بر رانندگی و رفتار فرزندانشان را دارند استفاده می‌شود. زمانی‌که خودروی شما به سرقت می‌رود، علاوه بر اطلاع از موقعیت مکانی خودرو، مکالمات سارقین داخل ماشین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
از طرف دیگر صاحبین شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند از ردیاب شنود دار برای اطمینان از امنیت رانندگان استفاده کنند. بدین ترتیب اگر راننده دچار خواب آلودگی یا حالت مشکوک شود، می‌توانند از ایجاد تصادف جلوگیری کنند. ردیاب شنود دار نیز ابعاد کوچک و قابل حملی دارد و در هر قسمتی از خودرو می‌توان آن را نصب کرد.

ردیاب ضد سرقت

ردیاب ضد سرقت یکی از بهترین راه‌های افزایش ایمنی خودروی شما است. این نوع ردیاب امکاناتی را در اختیار صاحبین خودرو قرار می‌دهد تا بتوانند از به سرقت رفتن خودروی خود جلوگیری کنند. به عنوان مثال اگر در نزدیکی خودرو قرار ندارید، می‌توانید برق خودرو را قطع یا آن را خاموش کنید.
برخی از ردیاب‌های ضد سرقت از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند؛‌ بدین ترتیب اگر یکی از سیم‌کارت‌ها از دسترس خارج شد، می‌توانید از سیم کارت دوم استفاده کنید. همچنین وجود آنتن خارجی باعث می‌شود حتی در مناطقی که آنتن ضعیف است، ردیاب عملکرد مناسب خود را حفظ کند. ردیاب ضد سرقت خودرو در انواع سیمی و آهنربایی وجود دارد و بسته به نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ویژگی های بهترین ردیاب برای خودرو

ردیاب خودرو برای ارائه بهترین عملکرد باید مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را  داشته باشد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ های بهترین ردیاب برای خودرو به شرح زیر است:
• ردیابی خودرو در لحظه: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ردیاب خوب، قابلیت ردیابی خودرو در زمان واقعی است. این ویژگی برای نظارت دقیق و موثر بر خودرو ضروری است.
• حصار جغرافیایی: با وجود این قابلیت در خودرو می‌توانید محدوده جغرافیایی تعیین کنید و درصورتی که خودرو از مرز تعیین شده فراتر برود، ردیاب هشدار می‌دهد.
• مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: ردیاب خودرو باید در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از دوام کافی برخوردار باشد.
• ساختار و ابعاد ردیاب: ساختار مناسب و کوچک ردیاب باعث می‌شود که از دید عموم پنهان بماند و بتوانید آن را در هر قسمت از خودرو نصب کنید.
• عمر باتری: در رابطه با ردیاب‌های بدون سیم که برای تامین انرژی از باتری خودرو استفاده نمی‌کنند، عمر باتری مهم است. به‌طوریکه نیاز مداوم به تعویض باتری یا دستگاه وجود نداشته باشد.
در حال حاضر بسیاری از افراد داخل ایران از مدل‌های مختلف خودروهای داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. بنابراین شناخت بهترین ردیاب برای هریک از این خودروها اهمیت دارد.

ردیاب برای ماشین کوئیک

کوئیک یکی از ماشین‌های پرطرفدار داخلی است که بسیاری از افراد به دلیل قیمت و کارایی مناسب آن را انتخاب می‌کنند. با این حال برای افزایش ایمنی این خودرو نیز باید اقداماتی مانند نصب ردیاب را انجام دهید. خودروی کوئیک در کنار مزایای خود، از برخی جهات دارای ضعف است. به عنوان مثال مدل‌های غیراتومات کوئیک، در قسمت قفل کاپوت ضعیف هستند. همچنین در نصب و آب‌بندی شیشه‌های کوئیک نیز نقاط ضعفی وجود دارد. تمام این عوامل کنار یکدیگر دلایل موجهی برای خرید ردیاب برای ماشین کوئیک هستند.
وجود ردیاب در ماشین کوئیک امکان ردیابی لحظه‌ای خودرو را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید مقدار سرعت و مسافت طی شده توسط خودرو را مشاهده کنید. ردیاب‌های ماشین کوئیک در انواع سیمی و آهنربایی وجود دارند و براساس نوع نیاز خود می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: ردیاب خودرو کوییک

ردیاب ماشین شاهین

شاهین یکی از ماشین‌های پرطرفدار شرکت سایپا است که از لحاظ عملکرد در سطح خوبی قرار دارد. با این حال این خودرو نیز مانند سایر خودروها از لحاظ امنیتی نقاط ضعفی دارد. بهترین راه برای افزایش امنیت خودروی شاهین، نصب ردیاب است. ردیاب ماشین شاهین نیز در انواع مختلفی وجود دارد و بهتر است ردیابی را انتخاب کنید که از لحاظ قیمت و کارایی در سطح خوبی قرار داشته باشد.
بهترین نوع ردیاب ماشین شاهین، مدل‌هایی هستند که به‌طور مستقیم به برق خودرو وصل می‌شوند و از این طریق موقعیت مکانی لحظه‌ای خودرو را نشان می‌دهند. برخی از مدل‌های ردیاب‌ها موقعیت خودرو را در فواصل زمانی مختلف نشان می‌دهند. اما برای امنیت بیشتر، بهتر است از موقعیت خودروی خود در لحظه مطلع باشید.

بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب خودرو شاهین

ردیاب ماشین سمند

سمند یکی دیگر از خودروهای داخلی است که به وفور در خیابان‌ها یافت می‌شود. علاوه  بر قفل فرمان و سایر تجهیزات امنیتی، بهتر است خودروی سمند خود را به ردیاب مجهز کنید. هنگام خرید ردیاب ماشین سمند توجه داشته باشید که ردیاب از دقت کافی برای ارائه موقعیت مکانی خودرو برخوردار باشد.
از طرف دیگر آنتن‌دهی ردیاب ماشین سمند باید در تمامی مناطق به خوبی عمل کند. از آنجایی‌که ردیاب یک قطعه خارجی در خودرو است، باید در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت مناسبی داشته باشد. انواع مختلفی از ردیاب‌های مغناطیسی و سیمی وجود دارند که می‌توانید برای ماشین سمند خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب ماشین سمند

جی پی اس ماشین 206

خودرو ۲۰۶ میان خودروهای ایرانی از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است. با این حال برای افزایش امنیت بهتر است آن را به جی پی اس مجهز کنید. جی پی اس ماشین ۲۰۶ نیز مانند سایر خودروها، موقعیت مکانی دقیق خودرو را به شما اطلاع می‌دهد. همچنین برخی ویژگی‌های موجود در ردیاب‌ها مانند تعیین محدوده جغرافیایی، این امکان را می‌دهند که اگر خودرو از محدوده تعیین شده فراتر برود، بتوانید هشدار دریافت کنید.
برندهای مختلفی جی پی اس ماشین ۲۰۶ را تولید کرده‌اند؛ با این حال در نظر داشته باشید که از میان برندهای موجود،‌ گزینه‌ای را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را داشته باشد. اگر ردیاب کیفیت مناسبی نداشته باشد، هنگام استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد. همچنین طول عمر و دوام آن نیز کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب خودرو 206

جی پی اس خودرو 207

در بسیاری موارد سرقت خودرو ۲۰۷ یا قطعات داخلی آن مشاهده شده است. این درحالی است که اگر خودروی شما به ردیاب مجهز باشد، امکان سرقت آن وجود نخواهد داشت. جی پی اس خودرو ۲۰۷ در انواع مختلف سیمی و آهنربایی در بازار وجود دارد. با استفاده از ردیاب زمانی‌که سارق اقدام به حرکت خودرو کند، سریعا مطلع خواهید شد و حتی می‌توانید از سرقت آن جلوگیری کنید.
هنگام خرید جی پی اس ۲۰۷ به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید و اطمینان پیدا کنید که ردیاب ویژگی‌های مورد نظر شما را دارد. به عنوان مثال برخی از ردیاب‌ها تاریخچه رفت و آمد خودرو را نشان می‌دهند و می‌توانید از وضعیت ماشین خود طی روزهای گذشته مطلع شوید.

ردیاب ماشین پراید

پراید ازجمله ماشین‌هایی است که با سطح امنیت پایینی که دارد، شرایط برای سرقت آن بسیار مهیا است. به همین خاطر استفاده از جی پی اس برای آن ضروری است. در رابطه با ردیاب ماشین پراید به دنبال محصولی باشید که میزان دقت بالایی داشته باشد. بدین ترتیب می‌توانید در هر لحظه از موقعیت مکانی دقیق خودروی خود مطلع شوید.
درصورت تمایل می‌توانید از انواع ردیاب‌های مخفی، شنوددار و آهنربایی استفاده کنید. اگر میزان استفاده شما از ردیاب زیاد است، ردیاب‌‌های سیمی که مستقیما به برق خودرو وصل می‌شوند را توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب ماشین پراید

ردیاب ماشین آفرود

روزبه‌روز به تعداد علاقه‌مندان ماشین‌های آفرود اضافه می‌شود. از آنجایی‌که این نوع ماشین‌ها گران هستند، بهتر است آن‌ها را به امکانت امنیتی مانند ردیاب مجهز کنید. ردیاب ماشین آفرود در هنگام سفر نیز می‌تواند در موارد مختلفی به شما کمک کند. به عنوان مثال اگر خودروی همسفر شما نیز به ردیاب مجهز باشد و بینید که از مسیر منحرف شده است، می‌توانید به کمک او بروید.
برای خرید ردیاب ماشین آفرود مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر دقت بالا، در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نیز مقاومت داشته باشید. همچنین اگر چندین روز در حال سفر هستید، بهتر است از ردیاب‌های سیمی که طول عمر بیشتری دارند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب ماشین آفرود

ردیاب ون

امروزه ون‌ها علاوه بر استفاده به عنوان وسائل حمل و نقل شهری، به عنوان خودروی مسافرتی توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود. اگر با ون خود در حال سفر هستید و خودرو را با فاصله از خود پارک کرده‌اید، ردیاب ون درصورت جابه‌جایی ماشین به شما هشدار می‌دهد.
از طرف دیگر تاریخچه مسیرهایی که توسط ماشین طی شده است را به اطلاع صاحب ردیاب می‌رساند. مانند سایر خودرو‌ها، ردیاب ون‌ را می‌توانید در بخش‌های مختلف خودرو جای‌گذاری کنید. ردیاب‌های شنود دار این امکان را می‌دهند که از گفت و گوی انجام شده داخل کابین ون مطلع شوید.
بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب ماشین ون

ردیاب پژو پارس

پژو پارس یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار ایرانی است. از آنجایی‌که میزان سرقت خودرو و قطعات آن افزایش یافته است، توصیه می‌شود که برای افزایش امنیت، پژو پارس خود را به ردیابی باکیفیت مجهز کنید. علاوه بر موارد استفاده‌ای که پیش از این ذکر کردیم، اگر خودروی خود را در جایی پارک کرده باشید و محل دقیق آن را فراموش کنید، ردیاب پژو پارس به شما در پیدا کردن خودرو کمک می‌کند.
براساس نوع استفاده خود، ردیابی را انتخاب کنید که نسبت به قیمت، قابلیت‌های متنوعی در اختیارتان قرار دهد و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: ردیاب مناسب پژو پارس

معرفی بهترین ردیاب برای خودرو

در حال حاضر انواع مختلفی از ردیاب‌ها از برندها و کشورهای مختلف در بازار وجود دارند. اما سوال اصلی این است که بهترین ردیاب برای خودرو کدام است؟
انتخاب بهترین ردیاب برای خودرو تا حدی به نوع نیاز شما بستگی دارد اما درمجموع پیشنهاد می‌کنیم که کیفیت را در اولویت خود قرار دهید. ردیاب‌های دارای کیفیت نامناسب، از دقت پایینی برخوردار هستند و از طرفی طول عمر آن‌ها نیز بسیار کم است.

ردیاب تلتونیکا اصل لیتوانی

یکی از بهترین برندهای حال حاضر، تلتونیکا اصل لیتوانی است. انواع مختلفی از ردیاب‌ها برای وسايل حمل و نقل مختلف توسط این برند تولید شده‌اند. با خرید ردیاب تلتونیکا اصل لیتوانی از فروشگاه یوفایندر، می‌توانید از ۱۸ ماه گارانتی و خدمات نصب در محل بهره ببرید. همچنین درصورت بروز هرگونه مشکل، کارشناسان یوفایندر پاسخگوی شما هستند.

خرید ردیاب خودرو از یوفایندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟

در مورد سیستم مدیریت ناوگان سوالی دارید؟ روی ما حساب کنید!

تماس با یوفایندر